سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

تولید سالانه بیش از 73 هزار تن انواع حبوبات در آذربایجان شرقی

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: سالانه بیش از 73 هزار تن انواع حبوبات در این استان تولید می شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، سلیمانی با بیان اینکه در بین حبوبات تولیدی نخود با 41 هزار تن تولید در مقام نخست قرار گرفته است افزود: عدس با 22 هزار تن تولید، انواع لوبیا با ده هزار تن تولید و باقلا با یک هزار تن تولید به ترتیب در رتبه های بعدی قرار دارند.

وی با بیان اینکه از 41 هزار تن نخود تولیدی در استان ، 11 هزارو 700 تن نخود رنگی می باشد ادامه داد: این میزان نخود رنگی در سطح 17هزار هکتار از اراضی دیم استان تولید شده است.

مدیر زراعت سازمان با اشاره به شهرستان های برتر در تولید نخود رنگی در استان تشریح کرد: هشترود با اختصاص چهار هزار و 250 هکتار رتبه اوّل در تولید این محصول در آذربایجان شرقی داشته و شهرستان های چاراویماق، مراغه و میانه نیز به ترتیب با دو هزار و 800، دو هزار و 700 و یکهزار و 700 هکتار در رده های بعدی قرار گرفته اند.

سلیمانی با بیان اینکه نخود رنگی تولیدی استان عمدتاً از سایر مناطق کشور به آذرشهر انتقال یافته و در کارخانجات فرآوری این شهرستان به لپه تبدیل می شود افزود: کارخانه های مذکور علاوه بر تبدیل نخود رنگی تولید خود استان ، از سایر استانهای کشور نظیر آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، لرستان، کرمانشاه، ایلام و خراسان نیز نخود رنگی را وارد نموده بصورت صنعتی یا سنتی تبدیل به لپه می نمایند.

وی همچنین با اشاره به گستره صنعت لپه سازی آذرشهر خاطر نشان کرد: این کارخانجات با توجه به ظرفیت بالایی که دارند سالانه بیش از 200 هزار تن نخود وارداتی را به لپه تبدیل نموده و در بازارهای داخلی و خارجی به فروش می رسانند./س

برچسب ها: تولید ، سالانه ، حبوبات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.