سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موگابه در جشن تولد هشتاد و نه سالگی؛

برای ششمين بار نامزد رياست جمهوري مي شوم+ تصاویر

رابرت موگابه امروز در جشن هشتاد و نه سالگی خود، بار دیگر اعلام کرد نامزد ریاست جمهوری زیمبابوه می شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سی ان ان، رابرت موگابه 33 سال است که بر صندلی ریاست جمهوری زیمبابوه نشسته و امروز جشن هشتاد و نه سالگی خود را با مراسمی ساده یک کیک و 89 گاوی که به او هدیه داده شد جشن گرفت.

با این همه قرار است جشن مفصلی همراه با یک دیدار فوتبال و کنسرت زنده ماه آینده به مناسبت تولد او برگزار شود. مراسمی که هزینه آن ششصد هزار دلار برآورد می شود. رقمی سرسام آور در کشوری که وزیر دارایی اش ماه گذشته اعلام کرد تنها 217 دلار ذخیره در بانک ملی کشور باقی مانده است.

با این حال از نظر اقتصادی و حقوق بشر زیمبابوه سرزمینی مصیبت زده است و علی رغم تحریم ها و فشارها برای کنارگیری، موگابه در سال 2009 برای پنجمین بار پیروز انتخابات ریاست جمهوری شد و هیچ نشانی از عقب نشینی بروز نداد.

موگابه در توجیه پافشاری خود بر باقی ماندن در راس امور به طرح انگلیس و آمریکا برای تغییر رژیم در زیمبابوه اشاره کرد و هدف آن را نه صرف برکناری موگابه، بلکه خلع او و حزبش از قدرت اعلام کرد و باقی ماندن او و دوستانش در«سنگرهای خود» را نتیجه طبیعی آن دانست.

هرچند موگابه در آن زمان در خصوص ششمین حضور خو در در انتخابات چیزی نگفت، اما امروز اعلام کرد در انتخابات ریاست جمهوری اواخر امسال نامزد خواهد شد.

برچسب ها: موگابه ، زیمبابوه ، تولد ، mugabe ، zimbabwe
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
دامون یعقوبی
۱۰:۵۶ ۰۵ اسفند ۱۳۹۱
دیکتاتورها تا آخرین لحظه عمر خود تشنه قدرت هستند.

به امید برقراری دموکراسی در همه کشورها