سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بومي سازي كاتاليست زمینه را برای قطع واردات این نوع محصول فراهم کرده است

با تلاش متخصصان توانمند کشور، یکی دیگر از کاتالیست های مورد نیاز واحد وینیل کلراید منومر واحدهای پتروشیمی بندرامام داخلی سازی شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با تلاش متخصصان توانمند کشور، یکی دیگر از کاتالیست های مورد نیاز واحد وینیل کلراید منومر واحدهای پتروشیمی بندر امام داخلی سازی شد که گامی مهم در قطع واردات این نوع کاتالیست از کشورهای خارجی به شمار می رود.

کاتالیست خارجی با نام تجاری «اکسی مکس » با مصرف بيش از 30 تن در سال، در راکتورهای بخش اکسی کلریناسیون واحد وینیل کلراید منومر شرکت کیمیا بندرامام کاربرد داشته است.

اين كاتاليست، با همکاری 3 جانبه شرکت سازنده، شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و متخصصان پتروشیمی بندرامام، پس از بومي سازي و آزمایش های اولیه، در راکتورهای واحد به کار گرفته شد.

مهم ترین نکته در به کارگیری این نوع کاتالیست داخلی نسبت به مشابه خارجی، علاوه بر صرفه اقتصادی تا یک سوم قیمت وارداتی آن، کاهش مدت زمان تهیه و به کارگیری است که از حدود یک سال یا بیشتر، به کمتر از یک ماه کاهش یافته است.

محصول وینیل کلراید منومر( VCM )، به عنوان ماده اولیه تولید پلی وینیل کلراید( PVC )پتروشیمی
بندر امام مصرف می شود و ظرفیت تولید این واحد 180هزار تن در سال است. شرکت بسپاران بندر امام نيز چندی قبل توانست با بومی سازی کاتالیست راهبرد  K2در راکتورهای اتو کلاو واحد پلی ا تیلن سبک( LD) به دست متخصصان داخلی، گام مهم دیگری در زمینه دانش کاتالیست ها بر دارد./ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.