سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشن بزرگ نوروز در روسيه برگزارمي شود

جشن بزرگ نوروز، با حضور تمام اقوام و مللی که نوروز را جشن می گیرند، با مشارکت رایزنی فرهنگی ايران و اتحادیه مهاجرین فدراسیون روسیه سوم فروردین 92 در مسکوبرگزارمي شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي،ابوذر ابراهیمی تركمان رایزن فرهنگی ایران در مسکوبا محمد امین ، رئیس اتحادیه مهاجرین فدراسیون روسیه دیدار و پیرامون  گسترش همکاری های فرهنگی  و هنری گفتگو كرد.
در اين ديداركه در رايزني فرهنگي كشورمان در مسكو صورت گرفت، محمد امین ضمن اشاره به همکاری های خوب و سازنده رایزنی فرهنگی ايران با اتحادیه مهاجرین ،طی سنوات گذشته ، نمونه  بارز آن را در برگزاری موفق جشن ها و آئین نورروز ، در جمع اقوام مختلف حوزه فرهنگ و تمدن ایران بزرگ، همچون ، تاجیک ها ، آذری ها ، ازبک ، افغانها و .... برشمرد ، که با همکاری های مشترک بصورت بسیار با شکوهی در یکی از سالن های بزرگ مسکو و با حمایت شهردای برگزار می شود .
ابراهیمی رایزن فرهنگی ايران، نوروز را یکی از اشتراکات مهم فرهنگی و آئینی دانست که مردمان این مناطق فارغ از هر قومیت و ملیتی بصورت مشترک در مسکو، آن را پاس داشته و با احترام به آداب و رسوم همدیگر ،این جشن باستانی را در کنار هم جشن می گیرند .
وي، از آمادگی  نمایندگی فرهنگی کشورمان برای مشارکت و همکاری در هر چه بهتر برگزار شدن این آئین باستانی در مسکو صحبت به میان آورده و از حضور گروههای موسیقی ، پخش فیلم های سینمایی ایرانی و همچنین برگزاری نمایشگاههای مختلف هنری و صنایع دستی در حاشیه این رخداد بزرگ و جشن ملی و باستانی خبر داد.
در پایان مقرر شد ،جشن بزرگ نوروز، با حضور تمام اقوام و مللی که نوروز را جشن می گیرند، با مشارکت رایزنی فرهنگی ايران و اتحادیه مهاجرین فدراسیون روسیه ، سوم  فروردین 92(23 مارس 2013  )در یکی از سالنهای اصلی شهر مسکو، برگزار شود./ي2
برچسب ها: جشن ، نوروز ، روسیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.