سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بزرگترین چالش جامعه ی دندانپزشکان کشور؛

اجرایی نشدن طرح ملی بهداشت دهان و دندان در کشور

یکی از مهمترین چالش های عرصه ی دندانپزشکی، اجرایی نشدن طرح ملی بهداشت دهان و دندان در کشور است.

محمد باقر شهنی زاده، رئیس انجمن ایمپلنت کشورمان در حاشیه ی ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی شهرستان تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: اجرای طرح ملی بهداشت دهان و دندان هنوز اجرایی نشده و این درصورتی است که در سالهای گذشته بر اجرایی شدن این طرح تاکید فراوانی داشته ایم.

وی اظهار داشت: برای اینکه بدانیم چند درصد از افراد دچار پوسیدگی دندان و مشکلات دهان و دندان هستند باید زمان بندی دوره ای 5ساله، 10 ساله و ... داشته باشیم تا بتوانیم متناسب جامعه ی آماری دندانپزشکان را آماده کنیم.

شهنی زاده گفت: امید داریم در ششمین دوره ی انتخابات نظام پزشکی دندانپزشکانی در عرصه حضور یابند که بتوان بر اساس استانداردهای جهانی شاهد ارتقای نظام سلامت در عرصه ی دهان و دندان بود.

وی گفت: بر اساس dmf که معیار اصلی آن سلامت دهان و دندان است و از طرف سازمان بهداشت جهانی مورد تایید است باید قوه ی قضاییه برای تخصیص بودجه، قوای اجرایی به جهت اجرایی کردن طرح ملی در کشور، نهادهای مدنی (انجمن ها) و دندانپزشکان عمومی در کل کشور هماهنگ باشند.

وی اظهار داشت: در سالهای گذشته طرح ملی با همکاری داوطلبانه ی اداره ی سلامت دهان و دندان استان اردبیل و دندانپزشکان عمومی به طور موفقیت آمیزی اجرا شده است.

شهنی زاده در ادامه تصریح کرد: امید داریم با ورود دندانپزشکان توانمند و خلاق در نظام پزشکی کشور و نظارت این گروه ها در قیمت کالا و تخصیص ارز مرجع از سوی دولت بتوان گام بلندی در ارائه ی خدمات به اقشار مختلف جامعه برداشت.

شهنی زاده در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون 30 هزار دندانپزشک در کشور داریم گفت: امید داریم فارغ التحصیلان جوان دندانپزشکی و سایر فارغ التحصیلان دندانپزشکی که در کشور های خارجی آموزش دیده اند در چرخه ی سلامت دهان و دندان در اقصا نقاط کشور به کار گرفته شوند و شاهد حجوم دندانپزشکان به شهر تهران و محروم ماندن مردم از خدمات سلامت دهان و دندان در نقاط محروم جامعه نباشیم./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.