سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مروری بر مهمترين اخبار "سياسي" جمعه

مهم ترین عناوین خبری گروه "سياسي" که در روز جمعه منتشر شده است موضوعاتي چون:ويژگي خاص جنگنده "قاهر 313" / ناوشکن سهند به ياد شهداي سال 67 نام‌گذاري شده است ، فرمايشات مقام معظم رهبري روشن‌گر راه مذاکرات/غرب در مذاکرات قزاقستان دچار اشتباه محاسباتي نشود و... است.

مهمترین عناوین خبری گروه سياسي باشگاه خبرنگاران به انتخاب سردبیر مجله شبانه به شرح زیر است:

ويژگي خاص جنگنده "قاهر 313" / ناوشکن سهند به ياد شهداي سال 67 نام‌گذاري شده است


فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران با اشاره به اينکه ارتقاي توانمندي نظامي ايران براي دفاع از مرزها و منابع و منافع خود بوده، گفت: دنيا و همسايگان ما مي‌دانند که کشورمان قصد تعرّض و تجاوز به هيچ ملت و مملکتي را ندارد.

در دوران اصلاحات خدمتي براي توسعه اقتصادي صورت نگرفت

 عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه گفت: دوران اصلاحات نه تنها هيچ خدمتي براي توسعه اقتصادي صورت نگرفت بلکه در عرصه سياست خارجي با وابستگي به غرب به عزت کشور آسيب‌هايي نيز وارد شد.

فرمايشات مقام معظم رهبري روشن‌گر راه مذاکرات/غرب در مذاکرات قزاقستان دچار اشتباه محاسباتي نشود
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي گفت: فرمايشات رهبري، اصول مذاکرات ايران با 1+5 را تبيين کرده و ملت ايران نيز بر همين اساس پشتوانه تيم مذاکراه‌کننده خود در قزاقستان خواهد بود.

تاکيد وزارت خارجه کشورمان بر روابط دوستانه و نزديک ميان ايران و نيجريه
معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه اتهامات مطرح شده در برخی از رسانه‌های نیجریه و غربی درباره فعالیت‌های غیرقانونی جمهوری اسلامی ایران در نیجریه را رد کرده و آن را ساخته و پرداخته محافل امنیتی و رسانه‌ای مغرض دانست.

از قطعي شدن احكام متهمان فساد سه هزار ميلياردي تا اجراي احكامشان/اقتدار دستگاه قضا در رسيدگي به پرونده فساد بزرگ مالي
 این هفته مهترین رویدادی که در حوزه قضا رخ داد نهایی شدن حکم 25 متهم پرونده فساد سه هزار میلیاردی بود. قطعی شدن احکام این مجرمان ابتدا از سوی رئیس دیوان عالی کشور مطرح شد ولی سخنگوی قوه قضائیه ضمن تائید این خبر اعلام کرد که این خبر ناقص است و در نشست خبری خود با خبرنگاران جزئیات آن را بیان خواهد کرد.

از مسکو تا آلماتی چه گذشت؟
 فاصله مذاکرات مسکو تا آلماتی حاوی انبوهی از تحولات بوده است که یادآوری آنها به فهم موقعیت ایران و گروه 1+5 در مذاکرات آلماتی کمک شایانی می‌کند.

اظهارات بان کي‌مون بيانگر کارشکني‌هاي غرب است
 يک کارشناس سياست خارجي گفت: اظهارات اخیر بان کي‌مون علیه برنامه صلح‌آمیز ایران بيانگر کارشکني‌هاي غرب است.

ما بر ذخائر استراتژیک دنیا مسلط هستیم/ دشمنان انقلاب برآوردهایشان را اصلاح کنند
فرمانده کل سپاه به دشمنان انقلاب و ملت ایران توصیه کرد که برآوردهایشان را اصلاح کنند، گفت: ما بر ذخائر استراتژیک دنیا مسلط هستیم و به عنوان حافظان این بخش از اقتصاد جهان، بر خلاف قدرت‌های فرامنطقه‌ای، به ثبات امنیتی این منطقه می‌اندیشیم.

رعایت اخلاق و تقوای سیاسی مطالبه مقام معظم رهبری و مردم است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تاکید، ناراحتی و نگرانی مقام معظم رهبری این است که چرا در جمهوری اسلامی آنگونه که باید و شاید اخلاق و تقوای سیاسی رعایت نمی‌شود و این مساله حتما مطالبه عموم مردم هم است.

سعیدی‌کیا: مستقل می‌آیم/حجت‌الاسلام تقوی: ساز و کار جبهه متحد دنبال نمي‌شود

 حدود چهار ماه به انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم باقی مانده است؛ سیاسیون و تشکل‌های مختلف به تکاپوی انتخاباتی افتاده‌اند و تا حدودی آرایش سیاسی آنان مشخص شده است؛ در این گزارش ما سعی داریم تا مهمترین اخبار هفته گذشته احزاب و تشکل‌های سیاسی را با شما مخاطبان محترم باشگاه خبرنگاران مرور کنیم.

ترور 21 ايراني بي‌گناه در 4 اسفند ماه
گروهک تروريستي منافقين طي عمل جنايتکارانه خود هيچ برگي از تقويم انقلاب اسلامي را از کشتار و خونريزي خالي نگذاشته است.

در شرايط فعلي انتقال برخي سازمان‌هاي قوه قضاييه به دولت صحيح نيست
 رئيس اتحاديه سراسري كانونهاي وكلا با تاكيد بر اينكه در شرايط كنوني جامعه اقدام به اين امر به صلاح نيست گفت:سازمان‌هاي مذكور در اين لايحه( سازمان زندانها، دادسراها، سازمان ثبت و ...) در چهار چوب قانون اساسي تحت نظارت قوه قضاييه است.

اقتصاد، اقتصاد، اقتصاد؛ شعار انتخاباتی جبهه حامیان ولایت
دبیر کل جبهه حامیان ولایت با بیان اینکه کاندیدای مورد نظر جبهه حامیان ولایت، فردی ولایت مدار و مردم دوست است، گفت: شعار جبهه حامیان ولایت " اقتصاد، اقتصاد، اقتصاد " به معنای " اقتصاد خانواده، اقتصاد ملی و اقتصاد بین‌المللی " است.

بيداري اسلامي كشورهاي منطقه از جمهوري اسلامي ايران الگو گرفته است

 دبير انجمن اسلامي دانشجويان پيرو خط امام ورهبري با بيان اين‌كه بيداري اسلامي كشورهاي منطقه از جمهوري اسلامي ايران الگو گرفته است، گفت: همه بايد تلاش كنيم تا ايران به الگويي براي ساير ملل جهان تبديل شود.

افكار شوم آمريكا پشت پرده مذاكره مستقيم با ايران است

 یک کارشناس سیاست خارجی گفت: باید از سران ايالات متحده پرسید چه اتفاقاتی در سيستم تصميم‌گيري اين كشور افتاده كه سران آمريكا به‌دنبال مذاكره مستقيم با ايران هستند.

بان‌ کی‌مون براساس هویت بین‌المللی خود اظهار نظر کند

 یک کارشناس مسائل هسته‌ای گفت: دبیرکل سازمان ملل باید عنصری بی‌طرف باشد چرا که در یک سازمان بین‌المللی با هویت بین‌المللی فعالیت می‌کند بنابراین موضع‌گیری بی‌طرفانه او از اهمیت بالایی برخوردار است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.