سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش آمريکا برای تشدید تحريمها عليه کره شمالي

دولت آمریکا در تلاش است تا با گرفتن موافقت شورای امنیت سازمان ملل متحد تحریم های بیشتر و شدیدتری را علیه کره شمالی اعمال کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه نیویورک دیلی نیوز ؛ در پی انجام سومین آزمایش موشکی هسته های کره شمالی در دوازدهم فوریه گذشته و بی اعتنایی این کشور نسبت به قطعنامه های قبلی صادره از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد و هشدارهای بین المللی ، دولت آمریکا اعلام کرده است که تلاش می کند تا موافقت اعضای شورای امنیت را برای اعمال تنبیهات و مجازات های بیشتر علیه کره شمالی بدست آورد.
                                              

با آنکه در دومین آزمایش موشکی هسته ای کره شمالی که در دسامبر گذشته انجام شد شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه شدیدی را علیه کره شمالی تصویب نمود و موجی از سرزنش ها و محکومیت های بین المللی علیه کره شمالی به راه افتاد اما کره شمالی ضمن بی اعتنایی به تمامی هشدارها و تحریم ها ، سومین آزمایش موشکی هسته ای خود را در دوازدهم فوریه گذشته انجام داد.

از سال 2009 گذشته به این سو ، کره شمالی دست به انجام سه آزمایش هسته ای زده است. مقامات دولت آمریکا اعلام کرده اند در حال مذاکره با چین یکی از متحدان نزدیک کره شمالی هستند تا این کشور را نسبت به عواقب آزمایشات هسته ای کره شمالی و همچنین برهم خوردن امنیت شبه جزیره کره و کشورهای همسایه آگاه سازند.




                              آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: آمریکا ، کره ، تحریم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.