سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزادی 48 شهروند سوری با تلاش دیپلماتیک ایران

48 شهروند سوری که هفته گذشته در استان ادلب بدست افراد مسلح به گروگان گرفته شده بودند، صبح امروز با تلاش دیپلماتیک ایران آزاد شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران   سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه گفت، چهل و هشت شهروند سوری که هفته گذشته در استان ادلب بدست افراد مسلح به گروگان گرفته شده بودند، صبح امروز با تلاش دیپلماتیک ایران آزاد شدند.

این 48 نفر گروهی از زنان و کودکان اهل روستاهای شیعه نشین فوعه و کفریا در استان ادلب هستند که هنگام مسافرت از روستاهای خود به طرف دمشق، اتوبوس حامل آنان به دست افراد مسلح ربوده شد.

به گفته محمدرضا شیبانی، جمهوری اسلامی ایران که همواره از چنین اقدامات متاثر می شود، به محض دریافت این خبر ، در سطح وزیر امور خارجه وارد عمل شد و در تماسهائی با طرفهای منطقه ای فشارهائی را بر گروگانگیرها اعمال کرد تا بالاخره به آزادسازی این گروه از زنان و کودکان بی گناه منجر شد.

«ام حسین» یکی از زنان آزاد شده نیز ، مراتب تشکر و قدردانی خود را از مردم و مقامات جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت که در چنین شرایط بحرانی در کنار مردم و دولت سوریه ایستاده اند.

وی همچنین از افراد مسلح خواست سلاح خود را کنار بگذارند و به گفتگو روی بیاروند تا هم راهکاری برای حل بحران سوریه شود و هم تروریستهای تکفیری که با هدف تخریب و خونریزی به سوریه آمده اند، شناسائی و بیرون رانده شوند.
برچسب ها: آزادی ، سوریه ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.