سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پتانسیل بالای ایران برای تحقق تجارت همراه

با وجود 70 میلیون سیم کارت فعال و ضریب نفوذ 115 درصدی موبایل در کشور؛ در صورت ارایه خدمات ارزش افزوده مناسب تجارت همراه می تواند به خوبی در کشورما اجرایی شود.

 به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران امیر مسعود عطایی مدیر کل دفتر توسعه ICT وزارت صنعت، معدن و تجارت در کنگره موبایل ایران؛ با بیان اینکه تجارت الکترونیک از فضای الکترونیک ثابت به فضای سیار یا تجارت مبتنی بر موبایل در حرکت است، اظهار داشت: وزارت صنعت خود را متولی تجارت الکترونیک می داند و در مسیر تحقق تجارت همراه برنامه های توسعه ای دارد.

 وی با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت یک شبکه بزرگ ارتباطی پیش بینی کرده که همه ذی نفعان در حوزه صنعت، معدن و تجارت به این شبکه متصل شوند؛ افزود: در شرایط حاضر فعال کردن  سرویس  بر روی این شبکه مهمترین موضوع است.

 عطایی با اشاره به اینکه سرویس های بسیاری که تجار و مردم از آن استفاده میکنند در این وزارتخانه فعال شده است، اظهار داشت: این سرویس ها شامل ثبت و سفارش کالا، کد رهگیری معاملات املاک، کارت هوشمند بازرگانی و سایر سرویس های مشابه است که بر روی این شبکه ارتباطی فعالند.

 وی با استقبال از برگزاری کنگره موبایل؛ افزود: ما از همه طرح هایی که باعث شود از حوزه صنعت، معدن و تجارت ارزش افزوده ایجاد کنیم استقبال خواهیم کرد.

 مدیر کل دفتر توسعه ICT وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در دفتر توسعه فناوری اطلاعادات و ارتباطات برای بخش خدمات ارزش افزوده واحدی تاسیس شده که از بحث های محتوایی و خدماتی حمایت می کند، ادامه داد: تمام طرح های موجود در وزارت صنعت، در بخش خصوصی کلید خورده و دولت فقط حمایت می کند.

 وی در خصوص سهم تجارت همراه در تجارت الکترونیک گفت: در شرایط حاضر آمار دقیقی در خصوص تجارت موبایل در ایران نیست و باید به آمار جهانی نگاه شود.

 وی با اشاره به وجود 70 میلیون سیم کارت فعال و ضریب نفوذ 115 درصدی موبایل در ایران؛ گفت: در صورت ارایه خدمات ارزش افزوده، تجارت همراه می تواند به خوبی در کشورما اجرا شود./ز2

برچسب ها: تجارت ، همراه ، الکترونیک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.