سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتمام اولين نشست همکاري هاي اعراب و روسيه در مسکو

در نشست مسکو هيات هاي عالي رتبه وزارت خارجه کشورهاي کويت، لبنان و مصر به رياست دبيرکل اتحاديه عرب به همراه وزير خارجه روسيه مهم ترين مسائل مطرح در منطقه را بررسي کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سي سي تي وي ، در اولين نشست همکاري هاي اعراب و روسيه در مسکو طرفين تلاش کردند قطعنامه اي درباره سوريه تدوين کنند. در نشست مسکو هيات هاي عالي رتبه وزارت خارجه کشورهاي کويت، لبنان و مصر به رياست دبيرکل اتحاديه عرب به همراه وزير خارجه روسيه مهم ترين مسائل مطرح در منطقه را بررسي کردند.
خبرنگار شبکه سي سي تي وي در گزارشي از مسکو درباره نشست همکاري هاي اعراب و روسيه گفت در حالي که تشديد خشونت ها و خونريزي ها در سوريه نگراني ها را افزايش داده است روسيه و برخي از هم پيمانان آن در اتحاديه عرب تلاش هاي خود را براي يافتن راهکاري جهت پايان دادن به خشونت ها و بحران دو ساله در سوريه تشديد کردند. در نشست مسکو همه شرکت کنندگان بر لزوم دستيابي به راهکاري ديپلماتيک و نياز به گفتگو ميان حکومت سوريه و مخالفان جهت رفع بن بست در اين کشور تاکيد کردند.
وزير خارجه روسيه در ابتداي اين نشست گفت اميدواريم برگزاري اين نشست به توسعه روابط روسيه با اعراب و تقويت تلاش هاي آنها براي حل بحران سوريه منجر شود. سرگئي لاوروف گفت نشانه هاي مثبتي از تمايل حکومت سوريه و مخالفان به گفتگو وجود دارد. 
نبيل العربي دبير کل اتحاديه عرب هم در نشست مسکو  از تغيير ديدگاه مخالفان سوريه و تمايل آنها به گفتگو با حکومت ابراز خوشحالي کرد. وي در عين حال از تلاش هاي روسيه مبني بر متقاعد کردن حکومت و مخالفان سوريه به گفتگو ابراز خشنودي کرد.
براساس اين گزارش، شرکت کنندگان در نشست مسکو همچنين وضع کنوني خاورميانه و شمال آفريقا را بررسي و بر لزوم پايان يافتن اشغالگري اسرائيل در کرانه باختري تاکيد کردند.
خبرنگار سي سي تي وي در پايان گفت در بيانيه اي که در پايان نشست مسکو امضا شد اتحاديه عرب و روسيه تاکيد کردند که تلاش هاي خود را براي حل مسالمت آميز بحران سوريه افزايش خواهند داد. طرفين تاکيد کردند که از ابزارهاي سياسي براي تحقق اين هدف برخوردار هستند.






برچسب ها: بین الملل ، روسیه ، مسکو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.