سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خراسان جنوبی/

امامزاده نجمه خاتون(س) کجاست?

بقعه متبرکه امامزاده نجمه خاتون (س) مجد، از بقاع متبرکه شاخص و محوری در فاصله 22 کیلومتری شهرستان بشرویه در روستای مجد از توابع بخش ارسک واقع شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، این امامزاده لازم التعظیم که با 24 واسطه به امام سجاد(ع) منتسب است در دامنه کوه و اراضی کشاورزی قرار دارد و از آب و هوای بسیار مطلوبی در ایام تابستان و بهار برخوردار است.

این بقعه درطول ایام سال شاهد حضور بیش از 20 هزار زائر بویژه درایام تعطیلات نوروزی، تابستان و پاییز است که این زائران از مناطق مختلف به این امامزاده می‌آیند.

بقعه متبرکه از فضای سیاحتی و تفریحی مناسبی برخوردار است و در لحظه تحویل سال نو، نیمه شعبان، شهادت حضرت زهرا (س) و ایام محرم و صفر برنامه‌های ویژه‌ای از سوی اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان با همکاری هیئت امناء در این امامزاده برگزار و با خواندن ادعیه و زیارات، فضای معنوی بر این بقعه متبرکه عارض می‌شود.

از امکانات این امامزاده می‌توان به بخش فرهنگی، قرآنی که دارای امکاناتی نظیر رایانه و کتابخانه و انبار بقعه که احتیاجات مسافران اعم از فرش، ظروف و چادر مسافرتی را بر طرف می‌کند و همچنین از لحاظ تاسیسات و امکانات دارای یک زائر سرا و سرویس بهداشتی بوده و نیز پارکینگ جهت خودروها و قسمت بازی کودکان نیز از دیگر امکانات موجود است.

روشنایی امامزاده با برق سراسری تامین بوده و در سه طرف امامزاده سکوهای سیمانی برای نشستن و اتراق زائران و مسافران همراه با سیستم نورپردازی مناسب و فضای سبز تعبیه شده است.

با توجه به کم درآمد بودن بقعه، طرح توسعه عمرانی بقعه با مشکلاتی رو به رو شده و روند ساخت به کندی صورت می‌گیرد.

این بقعه متبرکه دارای 8 نفر خادم افتخاری، یک نفر خادم فصلی و 5 نقر هیئت امنا بوده که در همه برنامه‌های مذهبی به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

ضریح بقعه متبرکه بصورت آلومینیومی بوده و از ساختمانی زیبا و گنبدی دوار برخوردار است.

چشمه‌ای جاری در زیرپای این بقعه و وجود درخت سرو بلندی با قدمت بیش از300 سال فضای سیاحتی مطلوبی را به این بقعه بخشیده است.


منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: امامزاده ، خاتون ، خراسان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.