سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اذعان "گاردین" به روابط مستحکم پکن-تهران:

برغم تحریم‌های وضع شده، چین به روابط خود با ایران ادامه می دهد

روزنامه "گاردین" در گزارش جدید خود با اذعان به ناکارآمدی تحریم های ضد ایرانی از ادامه روابط موفقیت آمیز تجاری ایران و چین اشاره می کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از گاردین، این روزنامه انگلیسی اذعان می کند که علیرغم تحریم های اعمال شده ضد ایرانی از سوی کشورهای غربی کشور چین کماکان به مبادله با کشورمان ادامه می دهد و می نویسد "روزانه 441.000 بشکه نفت خام از ایران صادر می شود که چین در صدر خریداران نفت آن کشور قرار دارد. 70 درصد از بازرگانان چینی اکنون در ایران فعال هستند. چین در بخش هایی از جمله ساختمان سازی، حمل و نقل و راه و جاده سازی در ایران سرمایه گذاری کرده است. این شواهد نشان می دهند که روابط ایران و چین هرگز تضعیف نشده است." 

این روزنامه انگلیسی در ادامه موفقیت خرید نفت ایران از سوی شرکتهای چینی می پردازد و می نویسد "شرکت نفتی "ژنرونگ" در ماه دسامبر اعلام کرد که در سال 2013 روزانه 230 هراز بشکه نفت از ایران به چین صادر می شود و بقیه این صادرات نیز به شرکت نفت چین (سینوپک) فروخته می شود."

"همچنین شرکت ژنرونگ برنامه هایی را نیز برای مشارکت در حوزه گازی ایران در نظر دارد که حوزه گازی پارس جنوبی در خلیج فارس را نیز شامل می شود."

"یک مقام چینی که نخواسته نامش فاش شود نیز با اشاره به تاثیری تحریم های غربی گفته است "علیرغم آنکه آمریکا شرکت ژنرونگ در فهرست سیاهش قرار داده میزان مبادلات آن شرکت با ایران و واردات نفت از ایران توسط این شرکت چینی کاهش نیافته است."

 گاردین در پایان گزارش خود اذعان می کند که خللی در رابطه میان ایران و چین بوجود نیامده است: "تحریم های غربی افزایش یافته اند اما در این میان چین تحت تاثیر این تحریم ها قرار نگرفته و به خرید نفت از ایران ادامه می دهد. غربی ها بانک مرکزی ایران را تحریم کردند اما چین فارغ از نظام بانکی آمریکا برای بازرگانان ایرانی حساب بانکی ویژه افتتاح نموده است." 


برچسب ها: گاردین ، ایران ، پکن ، روابط ، اقتصادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.