سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

رویکرد عربستان به تروریسم نباید دوگانه باشد

نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس برگزاری کنفرانس ضد تروریسم در عربستان را فرافکنی خاندان آل سعود در بحث حقوق بشر دانست و گفت: رویکرد عربستان به تروریسم نباید دوگانه باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / منصور حقیقت‌پور در خصوص برگزاری کنفرانس ضد تروریسم در ریاض، اظهار داشت: عربستان از یکسو با حمایت از معارضین سوریه درمسیر کشورهای تروریسم پرور گام برمی‌دارد و از سوی دیگر با برگزاری کنفرانس‌های ضد تروریسم خواهان ریشه کن‌شدن این پدیده‌شوم می‌شود.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رویکرد عربستان به بحث تروریسم نبایددوگانه باشد، تصریح کرد: پرورش تروریسم و رواج دادن آن در منطقه،چالش بزرگی است که گریبان خاورمیانه را گرفته است.

وی با تاکید براینکه کشورهایی کهقربانی تروریسم شده‌اند باید اندیشه‌ای نو در مبارزه بااین پدیده شومداشته ‌باشند، ادامه داد: از یک سو پاکستان، افغانستان، عراق و سوریه با گرفتار شدن در بند تندروی‌های گروهای تروریستی با چالش‌های جدی مواجه هستند و از سوی دیگر باید کشورهای دیگر منطقه نیزنگران کشیده شدن این خشونت‌ها به کشورهای خود باشند.

عضو فراکسیون اصولگرایانرهروان ولایت مجلسنهم بابیاناینکه عربستان باید تجدید نظری در سیاست خارجی خود در بحث تروریسم داشته باشد، تصریح کرد: یکی از دلایل اصلی جنگ سوریه که از یک سال و نیم قبل آغاز شده سیاست‌های غلط عربستان است، متاسفانه ریاضبا اعزام تروریست‌های القاعده به این کشور و تحریک مخالفان برای حمل سلاح جهت براندازی نظام اسدتلاش داردو خاندان آل سعود درحال ارایه کمک‌های مالی، لجستیکی و تسلیحاتی و آموزشی به گروه‌های مسلح هستند.

حقیقت پور با بیان اینکهادعای مسئولان سعودی برای مبارزه با تروریسم و تفکرات افراطیواهی است، خاطرنشان کرد: ضرورت مقابله با تفکرات افراطی درحالی مطرح می شود که علمای وهابی سعودی با صدور فتواهای تکفیری ضد شیعیان و دیگر مذاهب اسلامی، تروریست‌های افراطی در نقاط مختلف دنیا را از نظر فکری و ایدئولوژیکی تغذیه می‌کنند./س

برچسب ها: اردبیل ، کنفرانس ، ضد ، تروریسم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.