سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه لايحه تعامل ديپلماتيک با ايران از سوي دموکرات هاي آمريکا به کنگره

دموکرات‎هاي امريکايي لايحه‎اي را بر مبناي تعامل ديپلماتيک با ايران بر سر موضوع انرژي هسته‎اي اين کشور، ارائه داده‎اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ، به گزارش نشريه "هيل" که يک نشريه وابسته به کنگره امريکا است، دمکرات‎هاي مجلس نمايندگان امريکا؛ با پيشنهاد اين لايحه از دولت اين کشور خواسته‎اند تا يک نماينده ديپلماتيک را به ايران اعزام کرده و تلاش کند که اين کشور برنامه انرژي هسته‎اي خود را متوقف کند.
باربارا لي که اين لايحه را پيشنهاد داده در همين خصوص اعلام کرد که دولت امريکا بايد به سياست تماس برقرار نکردن با ايران، خاتمه دهد چرا که اين سياست اکنون باعث شده تا از برگزاري هرگونه تماس و مذاکره مستقيم ميان واشنگتن و مقامات ايراني، جلوگيري شود.
لي هفته گذشته طي سخناني مدعي شده بود:  ابرهاي تيره برنامه هسته‎اي ايران دردسرساز شده‎اند و ما بايد از تمامي ابزار ديپلماتيک موجود از جمله تعامل مستقيم و چندجانبه ديپلماتيک استفاده کنيم و براي انجام اين کار ما بايد از سياست تماس برقرار نکردن خود دست برداشته و مذاکرات را آغاز کنيم.
بر اساس خلاصه‎اي از لايحه جديد که از جانب باربارا لي توضيح داده شد، اين لايحه خواستار تعيين نماينده‏‎اي جديد براي ايران است که موضوع مذاکرات مستقيم ، جامع ، دو جانبه و چندجانبه را با دولت اين کشور پيگيري کند تا به اين ترتيب از وقوع جنگ جلوگيري شود.
اين درحالي است که بر اساس مطالب منتشر شده در نشريه هيل، به نظر مي‎رسد که لايحه مذکور از حمايت کافي در کنگره برخوردار نشود و امريکا همچنان به سياست‎هاي سفت و سخت و تحريم‎هاي خود عليه ايران ادامه دهد.
امريکا در حالي به تحريم‎هاي جمهوري اسلامي ايران ادامه مي‎دهد که تعدادي از سياست‎مداران اين کشور نيز با ادامه تحريم‎ها عليه تهران مخالف هستند.
بر اساس اين گزارش، افرادي همانند جاستين آماش نماينده جمهوري خواه از ميشيگان، ران پل نماينده سابق جمهوري‎خواه امريکا از ايالت تگزاس و دنيس کوسينيچ نماينده دمکرات از اوهايو همگي اعلام کرده‎اند که تحريم‎هاي اعمال شده عليه جمهوري اسلامي ايران اساسا واشنگتن را به تدريج در مسير جنگ با تهران قرار خواهد داد.
امريکا در حالي صحبت از مذاکره با جمهوري اسلامي ايران را مطرح کرده است که همزمان به تهديد و اعمال تحريم عليه تهران ادامه مي‎دهد، سياستي که خود آشکارا از صادق نبودن واشنگتن در طرح اين موضوع حکايت دارد.
حضرت آيت‎اله خامنه‎اي رهبر معظم انقلاب اسلامي نيز چندي پيش در بيانات خود به اين نکته صراحتا اشاره کردند که طرح موضوع مذاکره از جانب امريکايي‎ها نيرنگ و فريبي بيش نيست چرا که آنان در عمل چيزي ديگري را نشان داده و همچنان به خصومت‎ورزي‎‏هاي ديرينه خود عليه ملت ايران ادامه مي‎دهند.
مطابق با بيانات مقام معظم رهبري، امريکايي‎ها در حالي که از مذاکره دم مي‎زنند به سياست‎هاي تهديد، تحريم و ارعاب خود عليه ملت ايران نيز ادامه داده که اين امر در حقيقت بيانگر چيزي جز سوءنيت آنان نيست.





تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.