سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

حل مشکلات ریخت و پاش در خانه

تصميم بگيريد كه هميشه خانه اي منظم و سازمان يافته و فاقد هرگونه ريخت و پاش داشته باشيد سپس مي توانيد با راه كار هاي به راحتي به اين خواسته خود برسيد .

 

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس اگر کار را سخت نگیریم و دل به کار بدهیم خیلی سریع می توان مشکلات ریخت و پاش منزل را حل کرد.
از كجا بايد شروع كرد؟
كار را از قسمتي شروع كنيد كه همواره سبب عصبانيت و ناراحتي شما مي شود. ممكن است اين قسمت روي كانتر آشپزخانه شما باشد كه همواره پر از كاغذ است و يا روي ميز كارتان كه هرگز نمي توانيد از فرط شلوغي خود نويستان را براحتي روي آن بيابيد.
- هميشه با مرتب كردن يك فضاي كوچك كار خود را شروع كنيد و بهتر است اين فضا مشهودترين و آشكار ترين فضا باشد. مرتب كردن فضايي كوچك و آشكار از انجايي كه زود تمام مي شود و نظم و ترتيب آن كاملا به چشم مي آيد مي تواند شما را تشويق كند تا كار سازمان دهي و مرتب كردن را با انگيزه ادامه دهيد.
اين انگيزه ايجاد شده را براي هميشه حفظ كنيد. جمع و جور و مرتب كردن خانه را به يك سرگرمي و عادت خوشايند براي خود تبديل كنيد. حين كار به موسيقي مورد علاقه خود گوش دهيد و سعي كنيد هربار پس از اتمام كار از نتيجه حاصل شده لذت ببريد.

- اگر اين كار را به يك عادت روزانه تبديل كنيد ديگر لازم نيست زمان چندان زيادي را روزانه صرف ان كنيد بلكه تنها چند دقيقه كافيست كه خانه خود را مرتب و منظم نماييد. توصيه مي كنيم اين كار را در روز زمان هايي كه حوصله و تمايل داريد انجام دهيد زيرا انجام كاري در زمان هايي كه حوصله نداريد شما را از ان كار دلزده مي كند.
هرگز هم زمان به مرتب كردن دو فضا نپردازيد بلكه بهترين حالت اين است كه ابتدا يك منطقه را كامل مرتب و تميز كنيد و سپس به قسمت ديگر برويد.رفت و امد مدام بين دو فضا و مرتب كردن ان ها به صورت هم زمان نه تنها سبب مي شود به نتيجه مطلوب و دلخواه نرسيد بلكه شما را خيلي زود خسته و كلافه مي كند.

- هيچ وقت خود را ملزم به تمام سازمان دهي يك فضا در زماني محدود نكنيد زيرا اگر نتوانيد طبق برنانه ريزي پيش رويد سرخورده و دلزده مي شود.زماني كه شروع به مرتب كردن و سازمان دهي فضايي مي كنيد با خود بگوييد تا زماني كه بتوانم اين كار را ادامه مي دهم و اگر نشد ان را تمام كنم فردا اين كار را تمام خواهم كرد.

- مرتب كردن و سازمان دهي خانه را به چشم يك كار مهم در برنامه روزانه يا هفتگي خود قرار دهيد.

- وسايل و تجهيزات لازم براي اين كار را خريداري و در دسترس خود قرار دهيد تا انجام اين كار برايتان ساده تر و مفرح تر گردد.
سازمان دهي و مرتب كردن خانه را آنقدر ادامه ندهيد كه خسته شويد بلكه بين كار براي خود زنگ تفريح بگذاريد و چيزي بخوريد و تجديد قوا كنيد سپس به ادامه كار مشغول شويد./س

برچسب ها: حل ، ریخت و پاش ، خانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.