سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/مدیر عامل موسسه خدمات مشاوره ای آستان قدس رضوی تأکید کرد؛

کیفیت تولید آثار فرهنگی بر کمیت آن مقدم است

مدیر عامل مؤسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی گفت: با توجه به اهمیت و اثرگذاری آثار فرهنگی، کیفیت تولید محصولات فرهنگی بر کمیت آن ها تقدم دارد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی مؤسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی، رضا خوراکیان در آستانه شانزدهمین سال فعالیت این موسسه در جمع کارشناسان حوزه تولید محصولات فرهنگی مرتبط با آن، با اشاره به نیاز جامعه به ویژه نسل جوان به دریافت آگاهی ها و ارتقاء سطح فرهنگی، اظهار داشت: با توجه به اهمیت اعتلای فرهنگی به عنوان یکی از مولفه های اساسی پیشرفت کشور، بهبود مستمر آثار تولیدی و محصولات فرهنگی و آموزشی به عنوان یکی از اصولی ترین راه های تحقق آگاهی افزایی مد نظر موسسات فرهنگی قرار دارد.

وی با تأکید بر ارجحیت کیفیت آثار و تولیدات فرهنگی، آموزشی و ترویجی بر کمیت و حجم آن ها، افزود: موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی به عنوان یک نهاد تبلیغی و ترویجی با دغدغه های فرهنگی و مورد وثوق مردم، آثار مختلفی تولیدی از جمله کتاب، نرم افزارهای چند رسانه ای و غیره با تمرکز بر کیفیت را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

مدیر عامل مؤسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی ادامه داد: بر همین اساس راهبردهایی همچون تلاش برای نقش آفرینی جوانان در بسترهای معین شده فرهنگی، توجه به اثرگذاری تولیدات فرهنگی در حوزه های مختلف و همچنین برنامه ریزی برای نقش آفرینی هرچه بیشتر و حضور جوانان در عرصه های بین المللی به ویژه در فضای مجازی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی از وجود فضای مجازی و اینترنت به عنوان یک فرصت بی بدیل جهت اشاعه فرهنگ و معارف ناب اهل بیت یاد کرد و گفت: با توجه به در دسترس بودن این امکان و همچنین وجود مطالبه بین المللی در همین راستا، ایجاد تمرکز در راهبری فضای مجازی چه از لحاظ محتوا و چه از لحاظ شیوه اجرا از دیگر راهبردهای این موسسه محسوب می شود.

خوراکیان افزود: موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی با توجه به اهمیت و حساسیت تولیدات فرهنگی و آموزشی، تنوع بخشی به تولید آثار و محصولات در حوزه دین، استفاده از سرمایه های نخبگانی در تولید این محصولات و همچنین بازبینی چرخه کامل تولید، توزیع و مصرف را به عنوان دیگر اصول خود در راستای ارتقاء سطح فرهنگی جامعه مد نظر دارد.

وی بر اهمیت استفاده از توان نخبگان جامعه در حوزه های دینی تأکید و اظهار کرد: استفاده از توان بالای نخبگان متدین و متخصص در حوزه های مختلف و همچنین رجوع به منابع دست اول دینی از دیگر نکات اصولی و با اهمیت در راستای تولید آثار مورد نیاز و اثرگذار در حوزه های مختلف فرهنگی با رویکرد جوانان محسوب می شود.

مدیر عامل مؤسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی در خاتمه عنوان کرد: در دوران مظلومیت دین و با وجود هجمه های خارجی و داخلی، باید با استفاده از ابزار تبیین و معرفت افزایی، حقایق دینی را به شکل مناسب، جذاب و فاخر به عموم جامعه به ویژه نسل جوان منتقل کنیم/س


برچسب ها: مدیر ، عامل ، مؤسسه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.