سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

خوزستان در عضوگیری برای کتابخانه‌ها رتبه چهارم کشور را دارد

مدیرکل کتابخانه‌های خوزستان گفت: استان خوزستان با 6.5 درصد کاهش عضو در رتبه چهارم بعد از استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان و فارس قرار دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ لفته منصوری در نشست انجمن کتابخانه‌های استان خوزستان که با حضور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور‌ برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر خوزستان در شاخص‌های مختلف کتابخوانی در رتبه‌های مطلوب کشور قرار دارد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون بیش از 178 هزار و 409نفر در کتابخانه‌های خوزستان عضو هستند که این آمار حائز اهمیت است.

مدیرکل کتابخانه‌های خوزستان خاطرنشان کرد: تا کنون 164 باب کتابخانه عمومی در استان خوزستان وجود دارد که 21 باب کتابخانه حق انتفاع، مشارکتی و احداثی با زیربنای شش هزار و 164 متر مربع است.

منصوری با اعلام اینکه استان خوزستان جایگاه پنجم را در زمینه مطالعه بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده، تصریح کرد: سرانه مطالعه نسبت به سال 90 با رشد 18.82 درصدی روبرو بوده است.

وی همچنین با اشاره به رشد 42 درصدی اعتبارات اختصاص یافته به نهاد کتابخانه‌ها عنوان کرد: با وجود اختصاص این میزان اعتبار، اما در بخش نقدینگی این نهاد امسال 60 درصد کاهش داشته است.

وی ابراز داشت: پرونده 24 باب کتابخانه دیگر شامل کتابخانه‌های حق انتفاع و مشارکتی با زیربنای پنج هزار و 855 متر مربع در مراحل مختلف کار در نهاد کشور در حال بررسی است.

مدیرکل کتابخانه‌های خوزستان در خصوص علت کاهش میزان عضوگیری گفت: در سال‌های گذشته نهاد کشور هفته کتاب را عضویت رایگان اعلام می‌کرد که این موضوع موجب شد، جمعیت عظیمی از کارکنان دولت، خانواده‌ها و دانش‌آموزان به عضویت کتابخانه‌ها درآیند.

وی بیان داشت: در هفته کتاب سال گذشته نزدیک به 78 هزار  نفر به عضویت رایگان کتابخانه‌های استان درآمدند.

منصوری اذعان داشت: در سال جاری هیچ‌گونه نامه رسمی مبنی بر امکان عضویت رایگان از نهاد کتابخانه‌های کشور دریافت نشد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خوزستان افزود: با توجه به کاهش میزان عضوگیری در سال جاری، استان خوزستان هم‌اکنون با 6.5 درصد کاهش عضو در رتبه چهارم بعد از استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان و فارس قرار گرفته است.

وی، به وضعیت کتاب استان اشاره کرد و گفت: در این زمینه با رشد 9.5 درصد از سرانه 34 جلد کتاب در سال 90 به سرانه 37 جلد در سال جاری رسیدیم، به طوری که در این بخش رتبه دوم کشوری را داریم.

منصوری در پایان یادآور شد: تا رسیدن به وضعیت ایده‌آل به یک میلیون جلد کتاب دیگر در استان خوزستان نیاز داریم./س
برچسب ها: خوزستان ، کتابخانه ، چهارم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.