سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/ همزمان با دهه کرامت در سال 92

برگزاری همایش سراسری علمی، پژوهشی آموزه های سیاسی امام رضا (ع)

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی خراسان شمالی از برگزاری همایش سراسری علمی، پژوهشی آموزه های سیاسی امام رضا (ع) همزمان با دهه کرامت در سال جدید خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، حسین ثابت قدم وحید گفت:برنامه های یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگی، هنری امام رضا (ع) از جمله جشنواره های مهر ماه سال 92 است.

وی تبیین فرهنگ نورانی رضوی با رویکرد آموزه های سیاسی امام رضا (ع)، تجلیل از پدیدآورندگان و مؤلفین آثار فاخر فرهنگی و هنری در زمینه آموزه های سیاسی امام رضا(ع) ، چاپ و نشر گسترده این آثار و حفظ آن برای دوستداران اهل بیت (ع) را از اهداف برپایی این همایش عنوان کرد.

حسین ثابت قدم وحید با اشاره به اندیشه های سیاسی امام رضا (ع)، اصول اندیشه نظام ولایی در مقایسه با نظام خلافت سلطنتی، سیره سیاسی امام رضا(ع)و تداوم سیره نبوی و علوی افزود:آموزه های امام در موقعیت شناسی و ایجاد بصیرت در جامعه از مهمترین شاخصه های این همایش است.

وی از دیگر محورهای این همایش حدیث سلسله الذهب و مشروط بودن حکومت دینی به ولایت امری امام معصوم (ع)، نقش مردم در زمان ولایت عهدی امام رضا (ع)، بررسی علل پذیرش ولایت عهدی توسط امام رضا(ع)، نقش تعظیم شعائر دینی در تحکیم مبانی ولایت ، رفتار سیاسی امام رضا(ع) ، طرحی برای جامعه ایده آل مهدویو تدابیر سیاسی امام رضا(ع) در مقابله سوء استفاده به جایگاه ولایت عهدی نیز اشاره کرد.

ثابت قدم وحید همچنین بایسته های اعتقادی و فکری، بایسته های اخلاقی و سیاسی و بایسته های اجتماعی و سیاسی را از دیگر محورهای این همایش برشمرد.

گفتنی است: مهلت ارسال آثار به این همایش تا یکم مردادماه سال 92 است که این همایش همزمان با میلاد باسعادت امام رضا(ع) و دهه کرامت در خراسان شمالی برگزار می شود./س

برچسب ها: همایش ، سراسری ، دهه کرامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.