سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ديدار کميته گفتگوي سوريه با گروهي از علماي اين کشور

کميته ملي گفتگو در سوريه در منزل يکي از علماي ديني در استان السويداء با گروهي از علماي ديني ديدار کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه؛ عاطف النداف استاندار السويداء به عنوان رئيس اين کميته ضمن ابراز خرسندي از برگزاري اين ديدار ابراز اميدواري  کرد اين ديدار زمينه ساز دستيابي به نگرشي گسترده براي موفقيت گفتگوهاي ملي باشد. 

استاندار السويداء خطاب به علماي ديني حاضر در جلسه گفت: به ديدار با شما و رايزني درباره طرحي که بشار اسد رئيس جمهور سوريه در سخنان اخير خود براي برون رفت از بحران مطرح کرد افتخار مي کنيم. شرکت کنندگان در اين ديدار ديدگاه ها و نظرات مختلفي ارائه و تاکيد کردند کشور اکنون بيش از هر زمان ديگري به گفتگو و اصلاحات نياز دارد و اصلاحات و گفتگو اکنون به يک ضرورت تبديل شده است. 

شيخ کميل نصر از جمله علماي شرکت کننده در اين نشست بر ضرورت تلاش براي نجات سوريه و ايجاد ساز و کارهايي براي همکاري جهت نجات کشور تاکيد کرد و افزود: وظيفه ماست که در اين باره به ديگران آگاهي بدهيم. شيخ عبدالوهاب ابوفخر نيز به عنوان يکي ديگر از علماي شرکت کننده در اين نشست گفت: بايد براي کنفرانسي که در آينده برگزار خواهد شد آماده شويم تا کشور را از فتنه اي که گرفتار آن شده است نجات دهيم. هر کس وطن ندارد دين ندارد. 

شيخ ياسر ابوفخر نيز در سخناني در حاشيه اين نشست گفت: گفتگو شيوه علما و عقلا و حکما است. ما خواستار انجام گفتگو در استان السويداء و ديگر استان هاي کشور هستيم به گونه اي که اين گفتگوها مبتني بر احترام متقابل و خودداري از طرد ديگران باشد و طي آن به همه ديدگاه ها و نظرات احترام گذاشته شود. 

شيخ حکمت الهجري ديگر شرکت کننده در اين نشست گفت: همه ما به صورت متحد و يکپارچه براي موفقيت گفتگوهاي ملي تلاش مي کنيم. وحدت کلمه و يکپارچگي کشور و وحدت سرنوشت از جمله اهداف گفتگوهاست.  همه شرکت کنندگان در اين نشست درباره راهکار گفتگو به عنوان تنها راه خروج پيروزمندانه سوريه از بحران به توافق رسيدند.




                               آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: علما ، سوریه ، دیدار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.