سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يزد/

دومین آزمایشگاه ژنتیک کشور در یزد راه اندازی می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از آغاز به کار دومین آزمایشگاه تشخیص طبی و ژنتیک کشور در یزد خبر داد.


به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،سیدجلیل میرمحمدی پیش از ظهر سه شنبه در جمع اصحاب رسانه استان یزد اظهار داشت: این آزمایشگاه در کلینیک خاتم‌الانبیاء یزد به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: برای احداث و تجهیز این آزمایشگاه 500 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است و در فضای به مساحت 500 متر مربع با جدیدترین تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی بهره برداری خواهد شد.

میرمحمدی با اشاره به صرفه جویی در وقت و هزینه مراجعین به این آزمایشگاه تصریح کرد: تا پیش از این بیماران باید برای انجام آزمایشات ژنتیکی با صرف هزینه ای معادل 400 هزارتومان به پایتخت سفر می کردند اما اکنون این هزینه در استان به 70 هزارتومان رسیده و هزینه های سفر نیز حذف شده است.

وی همچنین از بهره برداری از 12 پروژه بهداشتی درمانی دیگر در استان با حضور سرپرست وزارت بهداشت خبر داد و افزود: این پروژه ها با هدف ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی با اعتبار 14 میلیارد و 230 میلیون تومان در استان بهره برداری خواهد شد.

وی عمده این طرح ها را بهره برداری از مرکز پزشکی هسته ای شهید صدوقی، کلینیک دولتی لیزیک چشم، مرکز رادیولوژی شهید احمدی‌روشن،بهره برداری و تکمیل تخت icu، پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امام علی(ع)، مرکز پرتودرمانی بیماران سرطانی و کلینیک دولتی تخصصی دندانپزشکی برشمرد.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به ارتقای آموزش های پزشکی درمانی در سطح دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: با صرف اعتبار 350 میلیون تومان آزمایشگاه مرکزی در محل دانشکده بین الملل راه اندازی شده که البته برای تکمیل آن به اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان احتیاج داریم.

وی از دیگر طرح های قابل بهره برداری را کلینیک تخصصی دندانپزشکی اعلام کرد و اظهار داشت: برای نخستین بار در استان این کلینیک با تعرفه درمان دولتی راه اندازی می شود تا همشهریان در خصوص درمان بیماری های لثه و دندان با مشکل مواجه نباشند.

وی اعتبار هزینه شده برای احداث این کلینیک را 600 میلیون تومان اعلام کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد همچنین از آغاز به کار مرکز رشد فناوری دانشگاه خبر داد و گفت: این مرکز در فضایی به وسعت 700 مترمربع و با اعتبار 400 میلیون تومان راه اندازی خواهد شد.

وی هدف از راه اندازی این مرکز را حمایت دانشگاه علوم پزشکی از شرکت های دانش بنیان در این زمینه اعلام کرد.

وی از بهره برداری از طرح پزشکی درمانی هسته‌ای در بیمارستان شهید صدوقی یزد خبر داد و عنوان کرد: این مرکز برای نخستین بار در استان در فضایی نزدیک به 800 متر مربع و با اعتباری معادل یک و نیم میلیارد تومان بهره برداری می شود.

وی با اشاره به ورود بخش دولتی به برخی پروژه ها برای نخستین بار افزود: کلینیک تخصصی و فوق تخصصی لیزیک برای نخستین بار توسط بخش دولتی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان راه اندازی شده که بهره برداری خواهد شد.

میرمحمدی همچنین از بهره برداری از مرکز رادیولوژی شهید احمدی‌روشن در یزد خبر داد و گفت: این مرکز بنا به درخواست خانواده شهید احمدی‌روشن از اموال وی احداث شده است.

وی با اشاره به بحث تحریم‌های غرب علیه ملت ایران تصریح کرد: با راه اندازی این مرکز برای انجام کار رادیولوژی دیگر احتیاجی به فیلم برای تصویربرداری نداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اعتبار هزینه شده برای راه اندازی این مرکز را 300 میلیون تومان اعلام کرد.

وی همچنین خبر از راه اندازی 10 تخت بخش icu با اعتبار سه میلیارد تومان خبر داد و افزود: کمبود تخت بخش icu از دغدغه های بخش بهداشتی درمانی بود که این امر نیز انجام گرفت.

میرمحمدی با اشاره به راه اندازی یک بخش دیگر درمانی به نام یکی دیگر از شهدا گفت: بخش برونکوسکپی و تشخیص بیماری های ریوی نیز توسط خانواده شهید رضایی با اعتبار 400 میلیارد تومان احداث شده که در این سفر مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی با اشاره به مراجعه بیماران متعدد از استان های همجوار به استان یزد و ازدهام جمعیت در مراکز درمانی این استان بیان داشت: بر اساس نیاز مراجعان به خدمات پزشکی درمانی اقدام به احداث مرکز پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امام علی(ع) در استان شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: این مرکز در فضایی به میزان 6 هزار مترمربع و با زیربنای 1300 متر مربع در بلوار نواب صفوی یزد احداث شده است تا پاسخگوی مراجعین در آن منطقه باشد.

برچسب ها: زنتیک ، راه اندازی ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.