سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شیراز صورت می‌گیرد

برگزاری کنفرانس بین‌المللی قلب و عروق در ترکیه

به همت و مدیریت مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز، هفتمین دوره کنفرانس بین‌المللی قلب و عروق خاورمیانه در استانبول ترکیه برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، رئیس مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به همت و مدیریت مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز، هفتمین دوره کنفرانس بین‌المللی قلب و عروق خاورمیانه با حضور متخصصان و پزشکان عضو انجمن قلب و عروق ترکیه، امارات، مصر، اروپا و آمریکا از نهم تا دوازدهم فروردین ماه سال آینده در شهر استانبول ترکیه برگزار می‌شود.

محمدجواد زیبایی‌نژاد افزود: شرکت‌کنندگان در این  کنفرانس بین‌المللی، آخرین دستاوردهای علمی خود را در زمینه اکوکاردیوگرافی، پیشگیری و درمان بیماری‌های قلبی و عروقی ارائه می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: تاکنون 60 مقاله به شکل پوستر و 30 مقاله در قالب سخنرانی به دبیرخانه این کنگره ارسال شده و مورد تائید بخش علمی آن قرار گرفته است.

رئیس مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: به بهترین کار تحقیقاتی، پوستر و سخنرانی که به شکل لوح فشرده به دبیرخانه این کنگره بین‌المللی ارسال شده باشد، 5 هزار دلار اهدا می‌شود.

زیبایی‌نژاد بیان داشت: کشورهای ترکیه، مصر و ایران جزو سه کشوری هستند که بیشترین میزان مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی در آن رخ می‌دهد و برپایی چنین کنفرانس‌هایی نقش موثری در کاهش این بیماری‌ها ایفا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ایران در تشخیص بیماری‌های قلبی و عروقی جایگاه هفدهم و هیجدهم دنیا را دارد، ادامه داد: در عین حال تاثیر تحریم‌ها بر روی قیمت داروها، در روند کارهای تحقیقاتی و تشخیص بیماری‌های قلبی و عروقی از سوی محققان و پژوهشگران تاثیری گذاشته نشده و در این زمینه کشورمان جزو کشورهای پیشرفته در جهان است.

رئیس مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: با راه‌اندازی مرکز غربالگری در خانه قلب شیراز حدود 12 هزار نفر زیر پوشش قرار گرفته‌اند و فشار خون، چربی، قند و دیابت بیماران در این مرکز کنترل می‌شود.

زیبائی‌نژاد اضافه کرد: در مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز، میزان نمک مصرفی در نانوایی‌ها مورد آزمایش قرار می‌گیرد و در این راستا مشخص شده که 30 درصد نانوایی‌ها در شیراز از نمک غیراستاندارد استفاده می‌کردند.

وی اذعان داشت: انواع روغن‌های گیاهی، گردو، کنجد و بادام در مرکز تحقیقات قلب و عروق شیراز مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته که در اکثر مجله‌های علمی جهان نیز به چاپ رسیده است.
برچسب ها: قلبب ، عروق ، ترکیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.