سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

استخراج روزانه 30هزار بشکه نفت از میدانهای نفتی سروستان و سعادت آباد فارس

روزانه 30 هزار بشکه از میدانهای نفتی سروستان و سعادت آباد فارس استخراج می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، استاندار فارس گفت: در مرحله آزمایشی روزانه 15 هزار بشکه و از 2 تا 3 ماه آینده روزانه 30 هزار بشکه نفت از این میدانها ی نفتی استخراج می شود .

حسین صادق عابدین بیان کرد: این میزان نفت از 6 حلقه چاه نفتی در سعادت آباد و 6 حلقه چاه نفتی در سروستان برداشت می شودکه بعد از فرآوری اولیه در تاسیسات نفتی سروستان از طریق خطوط لوله ایجاد شده، برای فرآوری نهایی و تبدیل آن به بنزین و دیگر فرآورده های نفتی به پالایشگاه شیراز منتقل می شود.

وی ادامه داد: در این طرح برای نخستین بار در کشور از هیترهای تولید ایران استفاده شده است.

استاندار فارس افزود: این مناطق نفت خیز بعد از رسیدن به ظرفیت کامل بهره برداری به صورت مستقیم برای 250 نفر اشتغال ایجاد می کند.

صادق عابدین با بیان اینکه این طرح اولین طرح مهر ماندگار به بهره برداری رسیده در زمینه نفت و گاز است گفت: بیشترین حجم عملیات اجرایی و تکمیلی این طرح از مهر ماه سال 1390 تا کنون صورت گرفته و برای نخستین بار پالایشگاه شیراز، نفت فارس را مورد پالایش قرار می دهد.

استاندار فارس افزود: نفت فارس از نفت های بسیار مرغوب کشور است و ویژگیهای آن نزدیک به نفت سبز است.این نوع نفت آلایندگی آن کمتر است و در زمان فرآوری به فرآورش کمتر نیاز دارد که این امر هزینه های تولیدی فرآورده های نفتی را کاهش می دهد.

وی ادامه داد: تمام مشاوران و طراحان این میدانهای نفتی بومی و ایرانی هستند./س

برچسب ها: نفت ، استخراج ، سروستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.