سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

آغاز فعالیت کارگروه کشاورزی در موقوفات مازندران

کارگروه کشاورزی موقوفات مازندران باهدف احیای زمین های وقف فعال شد.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه مازندران درگفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت: مازندران به دلیل ارادت خاص به ائمه اطهار و اهل بیت دارای بیش از 14هزار موقوفه است که خیران، از گذشته آن را وقف کرده اند.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به اینکه هدف از تشکیل و فعال شدن این گارگروه حفظ و احیای زمین های موقوفه ، توسعه ، گسترش و درآمدزایی ،بروز رسانی ، تولید داخلی و اشتغال به کار برای اجرای نیات واقفان خیراندیش است افزود: موقوفات مازندران هر کدام دارای نیات خاصی هستند که باید عواید حاصل از آن در راه نیات واقفان خیراندیش هزینه شود و بیش از 60% موقوفات استان ویژه برپایی اقامه عزا و اطعام دهی در ایام ماه محرم و صفر برای سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبداله الحسین (ع) است.

وی تصریح کرد: با فعال شدن این کارگروه تمام زمین های بلامعارض موقوفه استان در دست شناسایی است تا بتوان بر روی آن سرمایه گذاری انجام شود.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه مازندران گفت:دبیرخانه این کارگروه در این اداره کل فعال شد و اعضای کارگروه با حضور در ادارات اوقاف و امورخیریه شهرستانها فرمهای مخصوص به این طرح را کامل و پس از ارسال به معاونت بهره برداری اقتصادی سازمان، سطح بندی و اولویت بندی خواهد شد تا سرمایه گذاری مناسب بر روی آنان انجام شود.

به گفته وی ، زمینهای موقوفه ای طبق شرایط محیطی هر منطقه بصورت مشترک با سرمایه گذاران استان و بنیاد توسعه و عمران موقوفات مازندران درآن سرمایه گذاری خواهد شد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.