سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

مجمع اردبیلی‌های مقیم پایتخت تشکیل شود

فرماندار اردبیل گفت: مجمع اردبیلی‌های مقیم مرکز کشور باید تشکیل شود تا از این ظرفیت برای جذب سرمایه‌گذاری‌ها استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / کاظم دبیر در نشست با جمعی از اعضای شورای شهر اردبیل اظهار داشت: ظرفیت خوبی در این زمینه به وجود آمده که امیدواریم از این ظرفیت عظیم برای جذب سرمایه‌گذاران و استفاده از نظرات و تجربیات اردبیلی‌های مقیم در تهران و حتی سایر کشورها استفاده کنیم تا یک حرکت مؤثر در عمران و آبادانی شهر اردبیل را شاهد باشیم.

وی ادامه داد‌: فضای شکل‌گیری این مجمع فراهم شده و امیدواریم با اعتقاد راسخی که شورا و شهرداری در جذب سرمایه‌گذاری دارند، این مجمع در ماه‌های آینده شکل بگیرد تا بتوانیم از ظرفیت صدها اردبیلی مقیم سایر مناطق که اغلب راغب به حضور در شهر و دیار خود و سرمایه‌گذاری در این شهر هستند، استفاده کنیم.

فرماندار اردبیل با یادآوری اینکه فرمانداری هرگز به دنبال سنگ‌اندازی و یا منصرف کردن شهرداری و شورا از کارهای بزرگ و عظیم نیست، خاطرنشان کرد: ما منهای جذب سرمایه‌گذاران قطعاً در خسران هستیم و نمی‌توانیم به آینده روشن خوش‌بین باشیم.

دبیر پرهیز از کارهای حاشیه‌ای و نهراسیدن از انجام کارهای بزرگ را به اعضای شورای شهر گوشزد کرد و افزود: در مباحث شهری گاه با رفتارهای انفعالی روبه‌رو هستیم، در حالی که هرگز نباید این‌گونه رفتار کرده و زمینه را برای شایعه‌سازی افراد خارج از گودنشین فراهم کرد.

وی به مهاجرپذیری شهر اردبیل و طرح موضوع انتقال سرریز جمعیت اردبیل به دو شهر نیر و نمین اشاره کرد و بیان داشت:‌ در این زمینه نتیجه مثبتی در سال‌های اخیر نگرفتیم و باید فکر اساسی در تأمین سکونت‌گاه‌های مورد نیاز برای شهروندان شویم.

فرماندار اردبیل از شهرداری خواست تا خود به تفکیک قانونی اراضی شهری اقدام کند تا از این طریق جلوی اقدامات غیرقانونی در تفکیک اراضی گرفته شده و چهره شهر نیز نامکدر نشود.

دبیر یادآور شد: ‌به جای تفکیک این‌گونه اراضی توسط افراد و برخی فرصت‌طلبان باید خود شهرداری در این زمینه ورود پیدا کند تا جلوی مسایل حاشیه‌ای گرفته شود، وگرنه با به کارگیری پلیس ساختمان، کار خاصی انجام نمی‌شود.

وی، حل مشکل ترافیکی سطح شهر اردبیل را نیازمند مشارکت همه‌جانبه توصیف کرد و گفت:‌ در کارهای انقلابی نباید از سخن این و آن واهمه‌ای داشت، بلکه بهتر است با جسارت و توانمندی در عرصه تصمیم‌گیری حاضر شده و اردبیل را برای آیندگان در همان شأنی که برای آن متصور هستند، بسازیم.

دبیر در پایان افزود: به عنوان هشتمین فرماندار که سابقه حضور در شورا و شناخت از این ظرفیت عظیم را دارم با همراهی استاندار اردبیل که خود دستی در آتش دارد و شهردار سابق اردبیل است، باید ظرفیت‌ها را خوب بشناسیم و از آنها در توسعه همه‌جانبه استفاده کنیم/س 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.