سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سلیمی در نطق میان دستور:

تشکیل سازمان امر به معروف و نهی از منکر امری ضروری است

عضو فراکسیون روحانیون مجلس با اشاره به اقدامات خصمانه دولت های غربی گفت: امروزه پس از 34 سال از پیروزی انقلاب وجود یک سازمان جهت ساماندهی امور مربوط به امر به معروف و نهی از منکر ضروری است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه دوم اسفند) ضمن تسلیت به مناسبت سالگرد درگذشت حضرت معصومه (س) گفت: در آغاز از حضور معجزگون مردم موقع شناس ایران اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن سال جاری را ارج نهاده و دستان حماسه آفرین آنان خصوصا مردم شریف محلات و دلیجان و روستاهای تابعه را از سر سپاس و شکر بوسه می زنم.

وی در ادامه افزود: اسفند ماه یادآور شهادت شهید بزرگوار شهید محلاتی و همراهان وی توسط ایادی نظام سلطه است، شهید محلاتی یکپارچه شور و حرارت بود، هیچگاه در ادای تکلیف از پا نمی‌نشست و بارها و بارها طعم زندان را چشید اما همچنان بر پیمان خود باقی ماند.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس در ادامه اظهار داشت: وجه برجسته خصوصیات این شهید ولایت پذیری بی‌چون و چرا از امام راحل بود، وی با انگشت اشاره آن امام سفر کرده تکلیف خود را در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی تشخیص و تا لحظه شهادت بر این عهد باقی ماند.

سلیمی در ادامه ضمن مرور حوادث اخیر مجلس که موجب تکدر خاطر معظم انقلاب و مردم شد به چند نکته اشاره کرد و گفت: هم خویش پنداری منشأ مقصر جلوه دادن دیگران و سفید دیدن خود است، واسطه‌هایی که پیوسته به آتش اختلاف دمیده و در حاشیه مسئولین جا خوش نموده‌اند را باید پالایش نمود، قبیله‌گرایی نوین منشأ مفسدان سیاسی در مراکز تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز کشور شده است و اینان با مکیدن رگ اختلافات به حیات خود ادامه داده و با نحیف خواستن مسئولین، فربهی خود را جستجو می‌کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات ادامه داد: سخن از رعایت نکات اخلاقی گفتن و اخلاق را در بگومگو‌های بی‌حاصل ذبح کردن؛ آفت بزرگی است که باید جهت مقابله با آن به خدای متعال پناه برد.

سلیمی با بیان اینکه عدم تمکین عملی از رهبر در بزنگاه‌ها هزینه‌های فراوانی به کشور تحمیل نموده است اظهار داشت: امروزه دو نوع فکری خود را در عرصه‌ها می نماید اولین نحله خارجی‌گری نقاب‌دار است که خصیصه بارز آن این است که هرچند در عرصه‌های همراه ولی بودن اما متأسفانه به دلیل تفریط دچار عقب ماندگی‌شده و فتنه را میدان داری کرده‌اند تا جایی که سرباز نظام‌بودن صهیونیست‌ها را بعنوان ننگ ابدی برای خود به ارمغان آوردند و یا به دلیل افراط جلوتر از مقتدا حرکت کردند و حتی انتظار همراهی ولی و امام را با خود داشتند، اینان نیز دچار انحراف بزرگی شده و با ایجاد حاشیه به جسد پوسیده فتنه گران تنفس مصنوعی می‌دهند.

عضو فراکسیون روحانیون در ادامه به دومین نحله اشاره کرد و گفت: اشعری‌های عصر جدید دومین نحله هستند که شاخصه بارز آنان آن است که در عین ادعای عقل‌گرایی و گرفتن قیافه روشن فکری عقل و تدبیر را تعطیل و اسیر فضا سازی‌های کاذب شده‌اند و به نحوی رفتار می‌کنند که مقام ولایت در امور روزمره هزینه شود، باید یادآور شد این رویه ممکن است در آینده به انفکاک عملی از مسیر ولایت منتهی شده و منشأ خسارت‌های فراوانی باشد.

سلیمی در خاتمه به اصل نهم قانون اساسی اشاره کرد و اظهار داشت: وجود یک سازمان یا وزارت‌خانه جهت رسیدگی به امری به معروف و نهی از منکر و ساماندهی امور مربوطه بعد از 34 سال از انقلاب از اهم مهمات است و امروزه وجود مفاسد اقتصادی، اباهه‌گری فرهنگی، وجود لایه‌های لیبرالیسم و مذاهب غربی در ام‌القری اسلام از اقدامات سازمان‌های فرهنگی غرب است که نیاز به مقابله با آن وجود دارد.

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.