سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتصاب سراسري در هند بخش هاي زيادي را فلج کرده است

اعتصاب سراسري روز چهارشنبه در هند که به درخواست اتحاديه هاي تجاري در اعتراض به سياست هاي اقتصادي دولت برگزار شد سبب ايجاد اختلال در حمل و نقل، فعاليت هاي بانکي و صنعت اين کشور شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني ان دي تي وي ، اين در حالي است که خشونت هاي پراکنده نيز در سراسر اين کشور گزارش شده است.
يازده اتحاديه مرتبط با احزاب سياسي مهم هند به افزايش قيمت ها ، ‌نقض حقوق کارگري ،‌ فراهم کردن امکان سرمايه گذاري خارجي در بخش خرده فروشي ، بيمه و هوانوردي و همچنين فروش دارايي هاي دولتي معترض هستند.
بي اِن روي ديبرکل اتحاديه بارتيا مزدور سنگ - بزرگترين اتحاديه تجاري هند - اعلام کرد بيش از صد ميليون کارمند بخش بانکي، حمل و نقل،‌ بيمه، زغال سنگ، نفت و دفاعي به مدت دو روز در محل کار خود حاضر نخواهند شد.
 انجام معاملات در بانک هاي دولتي دچار اختلال شده است در حالي که عدم فعاليت اتوبوس ها و تاکسي ها در اوتار پرادش - پر جمعيت ترين ايالت هند - و دهلي نو پايتخت اين کشور سبب سرگرداني  هزاران نفر شده است.
اعتصاب حمل و نقل جاده اي، فعاليت دفاتر و کارخانه ها را نيز تحت تأثير قرار داده است و موسسات َآموزشي در ايالت هاي کرالا - که در آن اتحاديه ها از نفوذ زيادي برخوردارند - تعطيل هستند.
اين در حالي است که بمبئي پايتخت تجاري هند تحت تأثير اعتصاب قرار نگرفته است زيرا اتحاديه هاي تجاري در اين شهر به اعتصاب نپيوسته اند. 




برچسب ها: بین الملل ، هند ، اعتصاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.