سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار پاکپور در پاسخ به خبرنگاران عنوان کرد

حمايت کشورهاي حاشيه خليج فارس از گروهک‌هاي تروريستي شرق کشور

فرمانده نيروي زميني سپاه گفت: سرويس‌هاي امنيتي برخي از کشورهاي همسايه در سازمان‌دهي گروهک‌هاي تروريستي جنوب شرق کشور نقش اساسي داشته و ما مدرک و اعترافاتي در اين زمينه داريم. کشورهاي حاشيه خليج فارس براي عمليات‌هاي تروريستي در کشورمان پول و سلاح مي‌فرستند.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، "سردار محمد پاکپور" فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران در نشست خبری که صبح امروز به منظور تشریح برنامه‌های اين نيرو برگزار شد به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

فرمانده نيروي زميني سپاه در پاسخ به سوالي مبني بر وضعيت يگان‌هاي حرفه‌اي اين نيرو گفت: در نيروي زميني سپاه، يگان‌هاي مختلفي داريم که در ميان آن‌ها يگان‌هاي حرفه‌اي مانند يگان‌هاي زرهي، تکاور و هوابرد، تجهيزات‌محور هستند و آموزش‌هاي حرفه‌اي دارند.

وي افزود: در سال گذشته، 3 رزمايش داشتيم که يکي از آن‌ها رزمايش يگان زرهي کاملا حرفه‌اي بود و ديگري يگان هوابرد در جهرم که آن هم کاملا حرفه‌اي بود و رزمايش پياده نيز داشتيم. در رزمايش امسال ترکيب همه اين‌ها وجود دارد، اعم از يگان‌هاي زرهي، تکاور، هوابرد، پدافند، توپخانه، مهندسي، پياده با گردان‌هاي امام حسين(ع) و... .

سردار پاکپور درباره تجهيزاتي که براي نخستين‌بار در رزمايش پيامبر اعظم8 مورد استفاده قرار مي‌گيرد، اظهار داشت: تجهيزات مخابراتي و جنگ الکترونيک و تجهيزات سبک را در اين رزمايش، تست و ارزيابي خواهيم کرد.

فرمانده نيروي زميني سپاه در پاسخ به سوالي مبني بر تامين امنيت مرزها در آستانه انتخابات تصريح کرد: تامين امنيت مرزها در زمان برگزاري انتخابات با مواقع ديگر براي ما تفاوتي ندارد، و هميشه بايد امنيت مرزهايمان را حفظ کنيم. مرزهاي جمهوري اسلامي امن‌ترين مرزها در ميان کشورهاي همسايه هستند.

وي درباره حضور ساير نيروهاي ارتش و سپاه در اين رزمايش گفت: در رزمايش پيامبر اعظم 8، برادران ارتش حضور ندارند، ولي به صورت طبيعي، طراحي رزمايش‌ها طوري است که از ساير نيروهاي سپاه استفاده مي‌شود و شايد از نيروي هوافضاي سپاه و هواپيماها و پهپادهاي اين نيرو براي پشتيباني استفاده کنيم، اما پايه اصلي رزمايش را نيروي زميني سپاه انجام مي‌دهد.

سردار پاکپور در پاسخ به سوال ديگري مبني بر بومي شدن تامين امنيت مرزها اظهار داشت: در جنوب شرق کشور مبنا را بر مردمي کردن امنيت گذاشته‌ايم. شهيد شوشتري با حفظ سمت جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه، به عنوان فرمانده "نيروي قدس" نيروي زميني سپاه در قرارگاه قدس حضور داشتند و ما توانسته‌ايم برنامه‌هاي متعددي داشته باشيم و يک برنامه را به عنوان پايه پيش ببريم.

فرمانده نيروي زميني سپاه افزود: شهيد شوشتري مطالعات زيادي در جنوب شرق کشور داشت که از مردم منطقه به عنوان پايه امنيت در جنوب شرق کشور استفاده کند، لذا در اين منطقه، دسته‌هاي مختلفي از مردم بومي منطقه اعم از طراحان، جکيکور، زابل، چابهار، کنگان و غيره، تامين امنيت منطقه را به وسيله واحدهاي مردمي برقرار مي‌کنند و نيروي زميني سپاه نيز هدايت‌کننده و پشتيبان مردم است، زيرا امنيت منطقه وسيعي مثل جنوب شرق کشور را با بيش از 1400 کيلومتر طول و عمق 200 کيلومتر، 100 لشکر نيز نمي‌توانند تامين کنند، بنابراين بايد از همه مردم و عزيزان بلوچ و سيستاني که با همه قوا در جهت تامين امنيت خود اقدام مي‌کنند، استفاده کنيم و هر منطقه‌اي به مردمي سپرده مي‌شود که بومي همان منطقه هستند.

وي تصريح کرد: در شمال غرب کشور نيز در پايگاه‌هاي شهيد کاوه، همه اعضا از مردم بومي همان نقطه هستند تا به امنيت همان روستا و منطقه کمک کنند و ما اين برنامه را با قدرت ادامه داده و سال به سال آن را تقويت مي‌کنيم.

سردار پاکپور در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اقتدار اين نيرو در جنگ الکترونيک و جنگ سايبري گفت: واحدهاي جنگ الکترونيک نيروي زميني، در جنگ سايبري نيز از قدرت خوبي برخوردار است و ما در ماموريت‌ها عملا اين قدرت را به کار گرفته، به چندين برابر ارتقا داده و نتيجه گرفته‌ايم.

فرمانده نيروي زميني سپاه درباره ابعاد مختلف امنيت اظهار داشت: امنيت پايدار صرفا نظامي نيست، بلکه ابعاد ديگري دارد؛ از جمله اين‌که محروميت‌زدايي و رفع مشکلات اقتصادي و فرهنگي جزو تامين اين امنيت است؛ لذا قرارگاه‌هاي ما نيز ابعاد مختلفي دارند.

وي افزود: قرارگاه‌هاي قدس نيروي زميني سپاه در جنوب شرقي کشور، در زمينه مردم‌ياري، بيشتر از ابعاد نظامي حرکت کرده است و با بهره‌گرفتن از پتانسيل ساير قسمت‌هاي سپاه در مناطق محروم به ايجاد گلخانه‌ها، جاده هاي مواصلاتي، پل‌ها و اقدامات عمراني ساختمان‌سازي پرداخته‌اند.

سردار پاکپور ادامه داد: در شمال غرب کشور نيز همين کار را انجام داده‌ايم و علاوه بر تلاشي که ساير قسمت‌ها در دولت انجام مي‌دهند، يگان‌هاي ما نيز تا جايي که در توانشان بوده در زمينه مردم‌ياري کمک مي‌کنند، و هم از لحاظ فرهنگي و هم از لحاظ اقتصادي، اقدامات وسيع مهندسي در شمال غرب کشور داشته‌ايم.

فرمانده نيروي زميني سپاه تصريح کرد: از يک زاويه شايد برداشت اين باشد که اين اقدامات امنيتي است، اما در مرز وقتي جاده مرزي ايجاد مي‌کنيم، اقدامات مهندسي و طراحي را به دو منظور انجام مي‌دهيم، نخست کمک به مردم و دوم اقدامات امنيتي. مثلا در شمال غرب کشور، اقدام به ساختن جاده‌هايي کرديم، زيرا قبلا در برخي از جاده‌هاي روستايي، مردم با تراکتور رفت و آمد داشتند، اما امروز با خودرو مي‌روند.

وي خاطرنشان کرد: در شمال غرب و جنوب کشور، اقدامات درماني صورت گرفته که در حدود 10 ميليارد تومان، غير از امکاناتي که در بيمارستان‌هاي صحرايي و متخصصان و بردن متخصصان به آن‌جا، به واحدهاي درماني داده‌ايم، به اين بيمارستان‌هاي صحرايي داده شده و مردم را بسيج کرده و برخي اوقات دو سه هزار نفر را عمل جراحي مي‌کنند.

سردار پاکپور در پاسخ به سوالي مبني بر اقدامات گروهک‌هاي تروريستي گفت: گروهک‌هاي تروريستي در جنوب شرق کشور را برخي از سرويس‌هاي امنيتي کشورهاي بيگانه تجهيز کرده و آموزش داده‌اند تا اقدامات تروريستي را انجام دهند. سرويس‌هاي امنيتي برخي از کشورهاي همسايه در سازمان‌دهي اين گروهک‌هاي تروريستي نقش اساسي داشته و ما مدرک و اعترافاتي داريم که از کجا پول مي‌گيرند و کشورهاي حاشيه خليج فارس براي عمليات‌هاي تروريستي در کشورمان پول و سلاح مي‌فرستند. اين گروه‌هاي تروريستي هم از سوي سرويس‌هاي امنيتي منطقه و هم سرويس‌هاي امنيتي فرامنطقه‌اي آموزش ديده و تجهيز مي‌شوند.

انتهاي پيام/ش
برچسب ها: امنیت ، مرز ، منطقه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.