سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر خدمات پژوهشی دانشگاه تهران خبرداد:

70درصد کاهش خرید کتاب در سال جاری

در سال 91 نسبت به سال های گذشته، کاهش خرید و فروش کتاب، ساعت مفید کتابخوانی کاهش یافته است.

دکتر اله دادی، مدیر کل خدمات پژوهشی و انتشارات دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت:  کاهش فروش کتاب و کتابخوانی نه تنها ایران بلکه در سراسر جهان مواجه هستیم.

وی عنوان کرد: در دهمین نمایشگاه کتب دانشگاهی که در اواخر آبان ماه سال 91 برگزار شد با کاهش 20 درصدی ریالی و کاهش 75 درصدی کتب دانشگاهی و در مجموع کاهش 65 درصدی تعداد جلد کتاب فروخته شده مواجه شدیم که کاهش 70 درصدی تعداد خریداران کتاب نسبت به سال های قبل را نشان می دهد.

وی عنوان کرد: در نمایشگاه بین المللی سال 91 نیز با فروش از 150 میلیارد تومان با کاهش 25 میلیاردی نسبت به سال گذشته مواجه شدیم.

وی در ادامه افزود: این کاهش نه تنها در ایران بلکه در نمایشگاه های دیگر در عرض یک سال 74 میلیون پوند انگلیس و 50 درصد دراویک با کاهش خرید مواجه شدیم.

وی اظهار نشان کرد: رفتن مردم به سمت کتب الکترونیکی (e-Book) شاید دلیلی برای کاهش خرید کتاب می باشد.

وی اظهار نشان کرد: موسسه انتشارات دانشگاه تهران با رسالت افزایش 15 درصدی جهش کتاب نسبت به سال گذشته حدود 360 عنوان کتاب در چاپ اول و چندم 50 عنوان افزایش پیدا کرده است.

وی اضافه كرد: در جامعه موسسه انتشارات دانشگاه تهران بهبود و سرعت بخشیدن به چاپ و نشر کتاب، استفاده از نظر صاحبنظران و ورود به عرصه بین الملل از برنامه های کاربردی این انتشارات می باشد./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.