سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل سازمان بازیافت و مواد زائد شهرداری اصفهان:

کودهای توزیعی در سطح شهر سبب مشکلات پوست می‌‌شود

مدیرعامل سازمان بازیافت و مواد زائد شهرداری اصفهان گفت: کودهایی که در حال حاضر در سطح شهر توزیع می‌شود نه تنها سبب تقویت گل و گیاه نمی‌شود بلکه در تماس با دست مشکلات پوستی را به دنبال دارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،تیمور باجول اظهار کرد: مردم در خانه تکانی سال نو اقلام حجیم منازل از جمله کمد و مبل‌های کهنه را در معابر عمومی رها نکند زیرا منظر زشتی را برای شهر پدید می آورد و سبب به وجود آمدن مشکلات زیست محیطی می گردد.

وی افزود: همشهریان می‌توانند برای امحای اقلام حجیم منازل خود با سازمان بازیافت با شماره 5314757 و 5314799 تماس بگیرند تا ماموران سازمان بازیافت به درب منازل آنان مراجعه و به صورت رایگان اقلام مستعمل را تحویل و به کارخانه حمل کنند.

مدیرعامل سازمان بازیافت و مواد زائد شهرداری اصفهان ادامه داد: مردم به هیچ عنوان نباید زباله‌های الکترونیکی، لامپ‌های کم مصرف و باطری‌ها را وارد پسماند تر کنند زیرا زباله‌های الکترونیکی حاوی جیوه، سرب، نیکل و کروم هستند که بسیار خطرناک هستند و سبب آلودگی آب، خاک و هوا می‌شوند و برای سلامتی انسان بسیار مضر است و همشهریان می‌توانند زباله‌های الکترونیکی منازل خود را به غرفه‌ها و یا ماشین‌های سازمان بازیافت تحویل دهند.

وی تصریح کرد: با توجه به این که در این فصل گل کاری در منازل بسیار صورت می‌پذیرد مردم می‌توانند با تحویل مواد بازیافتی به غرفه‌ها ورمی کمپوست استاندارد تحویل بگیرند که بهترین نوع کود ارگانیک است و عناصر سنگین هم در آن یافت نمی‌شود و هیچ‌گونه اثر مخربی برای محیط زیست ندارد و سلامت انسان را تهدید نمی‌کند.

باجول ادامه داد: ورمی کمپوست در بسته‌های یک کیلویی و دو کیلویی آماده شده است.

وی اضافه کرد: کودهایی که در حال حاضر در سطح شهر توزیع می‌شود نه تنها سبب تقویت گل و گیاه نمی‌شود بلکه سبب از بین رفتن گل شده و در بسیاری از موارد در تماس با دست مشکلات پوستی را به دنبال دارد.

این مدیر افزود: همشهریان برای تهیه کود ورمی کمپوست به مقدار زیاد برای استفاده در باغ‌ها می‌توانند به کارخانه‌ی کود کمپوست واقع در گردنه‌ زینل مراجعه کنند.
برچسب ها: کود ، مشکلات ، پوستی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.