سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

رونمایی نخستین سند نیازسنجی پژوهشی حوزه

معاون پژوهشی حوزه های علمیه گفت:در چهاردهمین همایش کتاب سال حوزه از نخستین سند نیازسنجی پژوهشی که دربردارنده اولویت های پژوهشی دانش فقه است، رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام عماد با بیان اینکه شناسایی نیازهای اولیه ناظر به دو پدیده وضعیت شناسی علم و وضعیت مطلوب علم است، تصریح کرد: این گام نخست نیازسنجی است، در وهله بعد «نیازنماها» باید پاکسازی شوند و سپس در مرحله بعد باید نیازها وزن دهی و ارزش گذاری شوند.

وی ادامه داد: 19 پروژه قابل توجه در حوزه نیازسنجی در دست انجام است که 15 نیازسنجی علمی، یک مورد مربوط به رشته های علمی، 3 طرح تدوین مدل نیازسنجی پژوهشی و دو طرح نیز نیازسنجی پژوهش های تدوینی است.

حجت الاسلام والمسلمین عماد افزود: نیازسنجی فقه پایان یافته و در این همایش کتاب سال حوزه رونمایی می شود و در اختیار جامعه علمی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به ویژگی های نیازسنجی فقه، اظهار داشت: در طرح نیازسنجی فقهی به لحاظ روش و رویکرد، دو رویکرد «موضوعی» و «تقاضامحور» ترکیب شده است، رویکرد تقاضامحور رویکردی است که بر اساس آن نیازهای مصرف کننده های دانش، شناسایی می شوند و برای این منظور از تمام وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی و علمی کشور خواسته ایم که نیازهای فقهی خود را اعلام کنند./س

برچسب ها: قم ، رونمایی ، سند ، نیاز سنجی ، حوزه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.