سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمايت از اسراي فلسطيني و انتفاضه سوم فلسطينيان

شبکه العالم گزارش داد : انتفاضه سوم فلسطينيان در حمايت از اسراي فلسطيني در زندان هاي رژيم صهيونيستي در راه است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم ، صدها نفر از اسراي فلسطيني در زندان هاي رژيم صهيونيستي در ابراز همبستگي با شماري از اسراي فلسطيني که چند ماه اعتصاب غذا کرده اند، دست به اعتصاب غذا زدند. از سوي ديگر درگيري هايي ميان فلسطينيان و نظاميان اسرائيلي در برابر زندان اسرائيلي عوفر رخ داد. در اين درگيري هجده فلسطيني به علت تيراندازي نظاميان اسرائيلي زخمي شدند.فارس الصرفندي خبرنگار اين شبکه در رام الله در گزارشي افزود:
اعتصاب غذاي اسراي فلسطيني در زندان هاي اشغالگران اسرائيل به قيامي در شهرهاي فلسطيني تبديل شده است. کميته عالي پيگيري کننده امور اسراي فلسطيني خواهان برگزاري روز خشم در ابراز همبستگي با اسراي اعتصاب غذا کرده شده است. زندان اسرائيلي عوفر در جنوب غربي رام الله قرار دارد و ساعت ده صبح روز گذشته به صحنه درگيري ميان نظاميان اسرائيلي و جوانان فلسطيني تبديل شد. جوانان فلسطيني در اين منطقه در ابراز همبستگي با اسراي فلسطيني به ويژه سامر العيساوي تجمع کردند. فلسطينيان همچنين از برابر دفتر صليب سرخ در رام الله تظاهراتي را برگزار کردند و تظاهرکنندگان تصاوير اسراي فلسطيني را در دست داشتند. فلسطينيان در اين تظاهرات مخالفت خود را با قوانين و دادگاه هاي اسرائيلي اعلام کردند. اين قوانين اجازه مي دهد اسراي آزاد شده فلسطيني بار ديگر بازداشت شوند. 
مقامات رسمي فلسطين نيز تحرکاتي را در عرصه بين المللي در حمايت از اسراي فلسطيني آغاز کردند. اين مقامات مي دانند تظاهرات کنوني فلسطينيان به سوي آغاز انتفاضه سوم حرکت مي کنند.  
با اين حال تظاهرکنندگان تاکيد کردند تحرکات مقامات فلسطيني در حمايت از اسراي فلسطيني در سطح مطلوب نيست.
خضر عدنان يکي از رهبران جنبش جهاد اسلامي فلسطين گفت:درگيري هاي کنوني ميان جوانان فلسطيني با نظاميان اشغالگر اسرائيلي در ابراز همبستگي با اسراي فلسطيني از نشانه انتفاضه سوم فلسطينيان است.
زياد ابوعين سرپرست وزارت اسرا در دولت فلسطين گفت: هر چه قدر به اسراي فلسطيني کمک کنيم ولي باز هم کم است و در همه سطوح کم کاري مي کنيم. ادامه وضع کنوني اسراي فلسطيني ناشي از اشتباه همه گروه هاي فلسطيني است.
خبرنگار اين شبکه افزود: بسياري از فلسطينيان بر اين باورند انتفاضه سوم آنان در راه است. ميان فلسطينيان در اين مسئله هيچ اختلاف نظري وجود ندارد که رويارويي جديدي با اشغالگران اسرائيلي آغاز شده است. در اين رويارويي از اسراي فلسطيني که وارد نبرد اعتصاب غذا با اشغالگران اسرائيلي شده اند، حمايت مي شود.




تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.