سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقرار بيش از 5000 نظامي آفريقايي در مالي

وزارت دفاع فرانسه اعلام کرد بيش از پنج هزار نظامي آفريقايي در مالي مستقر شده اند و اين در حالي است که عمليات تحت فرماندهي فرانسه و نيروهاي مالي براي تامين امنيت شمال شرقي اين کشور و منهدم کردن گروه هاي افراطي ادامه دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ ستاد مشترک ارتش فرانسه در گزارشي اعلام کرد: نيروهاي آفريقايي در حال قدرت گرفتن در خاک مالي هستند و شمار نظاميان آنان اکنون به پنج هزار و دويست و پنجاه تن رسيده است . تعداد نظاميان کنگو ، سنگال، بنين ، غنا و چاد در روزهاي اخير افزايش يافته است و استقرار اين نيروها در محل ادامه دارد.

ستاد نيروهاي مسلح فرانسه پنجشنبه گذشته از حضور چهار هزار و سيصد نظامي آفريقايي در محل از جمله هزار و هشتصد نيروي چادي سخن گفته بود.اين منبع اعلام کرد: عمليات سروال در مرحله تامين امنيت است و در عين حال عمليات را براي انهدام گروه هاي تروريستي ادامه مي دهد.

 ستاد ارتش فرانسه تصريح کرد عملياتي که از چهارده تا هجده فوريه در مثلث بين گائو ، بورم و الموستارات مالي به اجرا در آمد به نيروهاي مسلح مالي امکان داد روستاهاي واقع در اين محور را جستجو کنند.اين منبع اعلام کرد : نيروهاي مسلح مالي منطقه بوروم را عصر سه شنبه باز پس گرفتند و حدود صد و پنجاه نظامي مالي اکنون در اين منطقه مستقر هستند . علاوه بر اين، حدود هشتاد و پنج سورتي پرواز هوايي فرانسه از جمله پانزده سورتي پرواز براي حملات در منطقه بوروم بين روزهاي چهارده و هجده فوريه انجام شد. 



برچسب ها: فرانسه ، آفریقا ، نظامی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.