سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تونل‌هاي مرز مصر و نوار غزه ؛‌ تنها راه فلسطينيان براي مقابله با محاصره

تونل‌هاي واقع در مرز مصر و نوار غزه تنها راه فلسطينيان براي مقابله با محاصره است و پر کردن تونلها با آب از جانب مصر ناخرسندي فلسطينيان را در پي داشته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛ «بسام عطار» گفت: فلسطينيان از مصر خواستند که از اين اعمال خود دست بردارد و رژيم صهيونيستي را وادار کند گذرگاهها را باز کند و به محاصره نواز غزه پايان دهد.

وي افزود: منطقه اي که مشاهده مي کنيد، منطقه تونل هاي زير زميني در جنوب نوار غزه است به گونه اي که تخريب تونلها اين بار به شيوه هاي مدرن و متنوع با استفاده از آب و پر کردن اين تونلها و خرابي اين تونلها شکل گرفته است.

 کارگران فلسطيني عليرغم اينکه اين کار خطراتي هم بر آنها دارد و امکان دارد ابهاي موجود در تونل آنها را از بين ببرد با خارج کردن آبها از داخل تونل مي خواهند کالاها و مواد غذايي که نياز دارند به داخل نوار غزه بياورند تا به اين طريق خود را از محاصره رژيم صهيونيستي نجات دهند. 

وي افزود همانطور که مشاهده مي کنيد تونلهاي محاصره شده در زير آب به وسيله مصري ها مي تواند بر روند زندگي روزمره ساکنان نوار غزه تاثير بگذارد. شهروندان فلسطيني تاکيد کردند با تصميم بستن تونل ها از جانب مصر در اين شرايط سخت يک تصميم عربي است که از محاصره ظالمانه رژيم صهيونيستي حمايت مي کند و باعث وخامت اوضاع معيشتي روزانه ساکنان غزه شده است.

تونلها تنها راه رساندن کالا ، مواد غذايي و شريان حياتي براي ساکنان نوار غزه است .وي افزود بسته شدن اين تونلها به دست مصريها عرصه را بر مردم فلسطين که بيش از هفت سال است از محاصره رژيم صهيونيستي رنج مي برند تنگ تر مي کند .

اين در حالي است که تونل‌هاي غزه به عنوان شريان حيات حدود دو ميليون فلسطيني در غزه به شمار مي رود و سي درصد کالاهاي مصرفي نوار غزه که از بيش از هفت سال تحت محاصره رژيم صهيونيستي قرار دارد، از طريق اين تونل‌ها وارد نوار غزه مي‌شود.



برچسب ها: غزه ، تونل ، مصر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.