سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهمان‌پرست در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اعلام كرد

پاسخ مثبت گروه‌هاي مخالف دولت سوريه براي "گفتگوي ملي"

سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: براي حل بحران‌هاي منطقه‌اي از ظرفيت‌هاي کشورمان استفاده مي‌کنيم چرا که بحران سوريه در شرايطي بوده که بايد با يک رويکرد مسالمت‌آميز و با حرکتي که از کشتار مردم و تخريب زير‌ساخت‌هاي اقتصادي و آباداني سوريه جلوگيري شود، وارد عمل شد.

رامين مهمان‌پرست در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران درباره افزايش همکاري با کشور مصر اظهار داشت: همکاري‌هاي ميان دو کشور ايران و مصر در زمينه اقتصادي، فرهنگي و گردشگري است.

سخنگوي وزارت امور خارجه با بيان اينکه هيات‌هاي دو کشور در حال افزايش روابط اقتصادي و تجاري هستند، ادامه داد: يکي از اين ظرفيت‌ها براي افزايش ارتباطات، بحث‌هاي جدي اقتصادي و نيازهاي کشور مصر بوده که ايران مي‌تواند آن را تأمين کند و يا زمينه‌هايي امکان ارتباط بيشتر ايران با مصر را فراهم سازد.

مهمانپرست در پاسخ به اين سوال که آيا ايران اقدام به کمک به گفتگوهاي بين معاذ الخطيب و بشار اسد است کرده است، تصريح کرد: براي حل بحران‌هاي منطقي از ظرفيت‌هاي کشورمان استفاده مي‌کنيم چرا که بحران سوريه در شرايطي بوده که بايد با يک رويکرد مسالمت‌آميز و با حرکتي که از کشتار مردم و تخريب زير‌ساخت‌هاي اقتصادي و آباداني سوريه جلوگيري شود، وارد عمل شد.

وي افزود: ما در حال تلاش هستيم تا با کمک کشورهاي ديگر منطقه و با رايزني‌، هر‌چه سريعتر "گفتگوي ملي" شکل بگيرد و در نتيجه مخالفان، موافقان و نمايندگان دولت نسبت به ارزيابي مشکلات و حل آنان تصميم‌گيري کرده تا آينده سوريه و انتخاباتي که به کشور سوريه کمک مي‌کند، بررسي شود.

سخنگوي وزارت امور خارجه در پايان خاطرنشان کرد: اين مسأله با پاسخ مثبت و همراهي گروه‌هاي مخالف دولت سوريه قدم‌هاي روبه جلويي برداشته شده همچنين اگر کشورهاي منطقه از اين مسأله حمايت کنند، قطعا به نتايج مطلوبي خواهيم رسيد.
انتهاي پيام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.