سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدير عامل ايران خودرو:

عرضه 100 هزار خودرو به بازار تا پايان سال/ کاهش عرضه به دليل افت توليد بوده است

مدير عامل ايران خودرو با بيان اينکه تا پايان سال 100 هزار خودرو به بازار عرضه مي شود گفت: کاهش عرضه ماه‌هاي گذشته به دليل فراهم نبودن امکان توليد و مشکلات مالي شرکت بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ نجم‌الدين امروز در حاشيه‌ همايش معرفي شرکت هاي برتر ايران در خصوص برنامه‌هاي افزايش توليد اين شرکت اضهار داشت: توليد 450 هزار دستگاه خودرو در برنامه سال جاري ايران خودرو قرار دارد و در همين راستا 100 هزار خودرو تا پايان امسال به بازار عرضه مي‌شود.

وي ادامه داد: اين افزايش عرضه منجر به تعادل بازار و کاهش قيمت انواع خودرو مي‌شود.

نجم‌الدين در پاسخ به اين سوال که چرا در ماه هاي گذشته و قبل از گراني‌ها اين افزايش عرضه صورت نگرفته تصريح کرد: ميزان عرضه خودرو وابسته به توليد آن دارد و در ماه هاي گذشته به دليل مشکلات مالي، شرايط توليد بيشتر وجود نداشت.

وي افزود: اما هم اکنون با همکاري بيشتر بانک‌ها بخشي از مسائل مالي شرکت‌ها بر طرف شده است.

مدير عامل ايران خودرو درز خصوص وضعيت قيمتي خودرو در سال آينده گفت: بخشي از قيمت خودرو مربوط به مواد اوليه مي‌شود که تنها در صورت کاهش قيمت اين مواد امکان ارزانتر شدن وجود دارد.

وي با اشاره به اينکه بخشي از گراني خودرو هم ناشي از دلال بازي و ايجاد حباب در بازار است خاطر نشان کرد: با افزايش عرضه از سوي خودروسازان اين عامل از بين خواهد رفت.

نجم الدين در خصوص وضعيت صادرات اين شرکت گفت: در سال جاري ميزان صادرات شرکت ايران خودرو نسبت به سال گذشته 2.5 برابر شده است.

وي افزود: هم اکنون محصولات ايران خودرو به 30 کشور دنيا از جمله ونزوئلا، عراق، روسيه و بلاروس صادر مي‌شود./عب
برچسب ها: دستگاه ، خودرو ، قیمت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.