سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

سرای روزنامه‌نگاران استان مرکزی آغاز به کار کرد

طی مراسمی با حضور معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سرای روزنامه‌نگاران استان مرکزی در اراک آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، از اراک معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی ظهر امروز در مراسم آغاز به کار سرای روزنامه‌نگاران گفت: قلم جمع‌آوری کننده تجربیات همه اعصار و قرون است، اعتبار یک خبرنگار به قلم اوست.

ابوالقاسم نصراللهی افزود: امروز در کشور جمهوری اسلامی ایران قلم‌ها در مسیر ارزش‌ها حرکت می‌کند، حرمت قلم را نمی‌شکنند، اما در بحرین و عربستان و دیگر کشورها قلم واقعیت‌ها را به گونه‌ای دیگر به تصویر می‌کشد، در آنجا قلم‌ها از رسالت اصلی خود خارج شده و اعتبار خبرنگاران را از بین برده‌اند.

وی تصریح کرد: در برخی از کشورها با ادعای دموکراسی خبرنگاران را می‌کشند و در آن سو رسانه‌های مزدور استکبار سکوت می‌کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی افزود: خبرنگاری کاری سخت و دشوار و خطرناک است که اگر مخاطبان با این سختی‌ها آشنا باشند، شاید بهبودی در وضعیت جامعه خبرنگاران ایجاد شود.

نصراللهی ادامه داد: گاهی انسان با جانش جهاد می‌کند، گاهی با علمش و امروز خبرنگاران با انفاق علم و آگاهی  جهاد می‌کنند و این بسیار ارزشمند است.

وی بر لزوم نقد و انتقاد از سوی رسانه‌ها تاکید کرد و افزود: رسانه باید نقادی کند، نقد زیباست، اما نباید نقد به تشویش اذهان عمومی منجر شود و سبب تخریب گردد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی گفت: رشد یک جامعه در نقادی است اما نقادی با تشویش اذهان عمومی متفاوت است و خبرنگاران نباید با این کار حرمت خود را از بین ببرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز گفت: استان مرکزی به استان مشاهیر و مفاخر و سرزمین آفتاب معروف است و باید رسانه‌های استان در معرفی هر چه بیشتر و بهتر این استان به مردم کشور تلاش کنند.

مصطفی مشایخی افزود: این استان همسو با رویکردهای جدید معاونت مطبوعاتی و در راستای توسعه کمی و کیفی رسانه‌ها که شاخص اصلی بیداری در جامعه است، گام‌های ارزنده‌ای بر داشته است.

وی با اشاره به اینکه سرای روزنامه‌نگاران با هدف ایجاد فضایی مناسب برای ارتباطات و تعاملات آموزشی و پژوهشی و پیگیری مشکلات اهالی مطبوعات راه‌اندازی شده است، ادامه داد: مطبوعات از زیرساخت‌های توسعه فرهنگی به شمار می‌روند که افتتاح سرای روزنامه‌نگاران می‌تواند عاملی موثر برای کیفی سازی فعالیت مطبوعات استان شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر 20 مجوز در حوزه نشریات تخصصی و 49 مجوز در حوزه نشریات محلی در این استان صادر و بیش از 20 سایت خبری به کار رسانه‌ای فعالیت دارند./ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.