سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/

50 میلیارد ریال برای تملك زمینهای محدوده سد 'چم شیر' هزینه شد

معاون اجرایی سد و نیروگاه 'چم شیر' گچساران گفت: حدود 50 میلیارد ریال برای خرید زمینهای محدوده سد 'چم شیر' هزینه شده است.

'محمدرضا فاضل در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، زمینهای واقع در محدوده سد چم شیر را نزدیك به پنج هزار هكتار اعلام كرد.
وی اظهار كرد: بخشی از سكونتگاه قشلاقی شماری از خانوارهای عشایری كهگیلویه و بویراحمد و زمین های كشاورزان منطقه در محدوده این سد واقع شده بود كه برای ساخت آن مراحل تملك این زمینها انجام شد.
فاضل تصریح كرد: واحدها و ادارات شركت بهره برداری نفت و گاز گچساران برای جا به جایی برخی تاسیسات و خط لوله واقع در محدوده دریاچه و كارگاه سد و پیشبرد عملیات اجرایی طرح همكاری لازم را انجام داده اند.
وی بیان كرد: با بهره برداری از مسیر دسترسی به سد چم شیر از روستای 'سراب ننیز' تا محل تونل 'كوه كارده ریگون' ضمن رفع نقاط حادثه خیز این راه ، فاصله این مسیر كوتاه تر نیز خواهد شد.
سد چم شیر برای مهار و تنظم دو میلیارد و 300میلیون متر مكعب روان آب،تولید 520گیگاوات ساعت برق در سال و آبیاری 110هزار هكتار از زمینهای كشاورزی جنوب كشور در 25 كیلومتری گچساران در دست ساخت است./س

برچسب ها: تملک ، سد ، چم ، شیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.