سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

توسعه روابط تجاری مازندران با جمهوری آذربایجان

نشست مشترک سفیر جمهوری آذربایجان درکشورمان بامدیران دستگاه های اجرایی وفعالان اقتصادی مازندران برای توسعه روابط تجاری دو طرف امروز در ساری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران، سفیر جمهوری آذربایجان دراین نشست با اشاره به وجود 670کیلومترمرز مشترک بین آذربایجان وایران گفت:باتوجه به اینکه ایران و جمهوری آذربایجان دوکشورمسلمان ودارای ظرفیت های زیاد هستند،امروز درصدد انجام برنامه هایی برای افزایش روابط تجاری بین دو کشور هستیم.

جوانشیرآخوندوف افزود:بین ،ایران وآذربایجانو روسیه قرارداداحداث راه آهن از آستارای آذربایجان به آستارای ایران وبعدازآن رشت امضاء شد که باراه اندازی حمل ونقل ریلی بین دوکشور ،روابط تجاری بین آذربایجان باآستارا،مازندران وگیلان پیشرفت خواهد کرد.

به گفته وی کمسییون مشترک اقتصادی بین ایران وآذربایجان باحضور وزرای در کشور ،ماه آوریل درباکو برگزار می شود.

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی مازندران هم در این جلسه با اشاره به صادرات 383 میلیون دلاری در 9 ماه امسال از ایران به آذربایجان گفت:صادرات مازندران به آذربایجان با وجود ظرفیت های چشمگیر استان بسیار کم است.

عشریه افزود: مازندران دارای سه فرودگاه و سه بندر بزرگ است که می تواند موجب افزایش ارتباط بین آذربایجان و مازندران شوند.

وی تصریح کرد: در این جلسه خواستار اجرایی شدن تفاهم نامه هایی که سالهای قبل بین ایران و آذربایجان امضا شد،هستیم.

به گفته وی استاندار مازندران و رئیس اتاق بازرگانی استان، 10 اسفند امسال برای توسعه مناسبات بین مازندران و آذربایجان به باکو خواهند رفت.

سرمایه داران مازندرانی هم در این جلسه خواستار افزایش روابط اقتصادی با آذربایجان در بخش های ترانزیت،حمل و نقل دریایی و هوایی،تبادل محصولات کشاورزی،باغی و گیاهی ، خدمات فنی و مهندسی مانند مصالح ساختمانی،راهسازی و شهرسازی و سرمایه گذاری های مشترک بین استان با آذربایجان شدند/س.

برچسب ها: روابط ، تجاری ، مازندران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.