سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان /

فعالیت و حرکات دشمن را رصد و تحت کنترل داریم/خودکفایی نیروهای مسلح

ارشد نظامی نیروی زمینی ارتش در شرق کشور با اشاره به تهدیدهای منطقه ای گفت: تمام فعالیت ها و حرکات دشمن را رصد کرده و تحت کنترل داریم.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، امیر سرتیپ دوم محمد کاظم تارخ صبح سه شنبه در مراسم استقلال تیپ یکم لشکر 58 تکاور ذوالفقار شاهرود با نام تیپ 158 مستقل تکاور شهید عباسعلی کشاورزیان در تالار کوثر این لشکر در شاهرود اظهار داشت: امنیت ملی دارای مولفه هایی که یکی از آنها قدرت نظامی است و می تواند به همراه سایر مولفه ها منافع ملی را تامین کند.

وی تصریح کرد: در نظام اسلامی ایران که نیروهای مسلح تامین کننده قدرت و امنیت ملی هستند به گونه ای سازماندهی شده اند که در مسیر الی الله فعالیت می کنند.

ارشد نظامی نیروی زمینی ارتش در شرق کشور افزود: افتخار نیروهای مسلح  این است که در شرایطی برای کشور جانفشانی می کنند که فرمانده شان ولی فقیه جامع الشرایط است و  از این جهت بر خود می بالند تا بتوانند برای کشور امام زمان(عج) سربازی صادق باشند.

دفاع مقدس میدانی تمام عیار برای همدلی بود

تارخ، هشت سال دفاع مقدس را میدانی تمام عیار برای همدلی دانست و گفت: هشت سال جنگ تحمیلی نهایت برادری و همدلی در تمام شئون و در سخت ترین شرایط بود.

وی خاطرنشان کرد: امروز استقلال و آزادی که در نظام اسلامی وجود دارد مرهون رشادت و جانبازی و جانفشانی شهدا، جانبازان و ایثارگران آن دوران سراسر طلایی است.

ارشد نظامی نیروی زمینی ارتش در شرق کشور ضمن تاکید بر اینکه جنگ تحمیلی برای آحاد ملت یک دانشگاه بود تصریح کرد: حماسه دفاع مقدس، ما را از مرحله وابستگی به خودباوری و خوداتکایی رساند و امروز نیروهای مسلح در بسیاری از موارد خودکفا هستند.

در دوران بازسازی از دشمن غافل نبودیم

وی افزود: امروز در کشور عراق هیچ عراقی به جنگ هشت ساله افتخار نمی کند اما ملت ایران از کوچک و بزرگ به این دوران مقدس افتخار می کنند دورانی که در آن سراسر معنویت بود.

تارخ بیان داشت: پس از جنگ به بازسازی تجهیزات، ساز و برگ و نیروی انسانی پرداختیم ضمن آن که از دشمنان نیز غافل نبودیم و تمام فعالیت و حرکات آنها را رصد و تحت کنترل داشتیم.

تیپ 158 لشکر 58 ذوالفقار مستقل شد تا جوابگوی تهدیدات روز دنیا باشد

وی تصریح کرد: اقتدار نیروهای مسلح، درایت و روشن بینی رهبر معظم انقلاب و عنایات خداوند سبب شد که دشمن نتواند کاری از پیش ببرد.

ارشد نظامی نیروی زمینی ارتش در شرق کشور با اشاره به تهدیدهای منطقه ای تاکید کرد: ما به دنبال الگو گرفتن از جنگ های منطقه به منظور مقابله با تهدیدها، در بحث آموزش، سازماندهی، نیروی انسانی و تجهیزات تغییراتی انجام داده ایم چرا که معتقدیم جنگ آینده با جنگ گذشته فرق می کند و برای اینکه بتوانیم با هر توطئه ای در مقابل جنگ های ناهمطراز واکنش نشان دهیم این تغییرات را انجام داده ایم.

تارخ ادامه داد: امروز با استقلال تیپ 158 لشکر 58 تکاور ذوالفقار با نیروی انسانی و تجهیزات بیشتر در تابعیت نزاجا قرار می گیرد برای اینکه بتواند جوابگوی تهدیدات روز دنیا باشد.

ارتش 600 حافظ قرآن دارد

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم گفت: چابک سازی و استقلال تیپ ها توان رزمی یگان ها را افزایش می دهد و در برابر تهدیدات آنها را مجهزتر و مقتدرتر می کند.

حجت الاسلام قاسم وفا، ضمن تاکید بر اینکه ریشه تمام گرفتاری ها و بدبختی های موجود در کانون برخی خانواده ها و جامعه عمل نکردن به قرآن است، گفت: ما از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون با توسل به قرآن و ولایت در برابر تمامی توطئه های دشمنان ایستاده ایم.

وی، افزود: به فضل پروردگار و برقراری انقلاب اسلامی اکنون ارتش جمهوری اسلامی ایران دارای 600 حافظ قرآن است و پنچ هزار کلاس قرآن در حال برگزاری است.

برگزاری محفل انس با قرآن در لشکر 58 ذوالفقار

همچنین به مناسبت میلاد با سعادت امام حسن عسکری(ع) محفل انس با قرآن در نمازخانه لشکر 58 تکاور ذوالفقار شاهرود برگزار شد.

در این محفل نورانی حجت الاسلام جواد جوانشیر از قاریان ممتاز کشوری آیاتی از کلام وحی را قرائت کرد.

برچسب ها: دشمن ، خودکفایی ، مسلح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.