سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/

سالانه32میلیون مترمكعب آب آشامیدنی دركهگیلویه وبویراحمد تولیدمی شود

مدیرعامل شركت آب و فاضلاب شهری كهگیلویه و بویراحمد گفت: سالانه حدود 32 میلیون متر مكعب آب آشامیدنی در استان تولید می شود كه از این میزان حدود 23 میلیون مترمكعب مصرف و مابقی نیز هدر می رود.

'علی جان صادق پور'  در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: این میزان هدر روی آب آشامیدنی در كهگیلویه و بویراحمد شامل 21 درصد هدر رفت واقعی و هشت درصد هدر رفت ظاهری بوده كه ناشی از اندازه گیری نامناسب است.
وی بیان كرد: شركت آبفای شهری كهگیلویه و بویراحمد درصدد است با برنامه ریزی های لازم میزان هدر روی آب آشامیدنی در این استان را كاهش دهد.
صادق پور اظهار كرد: بر اساس بودجه سال 92 باید میزان هدر روی آب آشامیدنی در كشور به 28 درصد برسد كه با استقرار سیستم تله متری، كنتورگذاری، كاهش انشعاب های غیرمجاز و تعمیرات به موقع در سال آینده می توان این امر مهم را تحقق بخشید.
وی عنوان كرد: توجه به آموزش نیروی انسانی، تقویت بنیه علمی كاركنان، ایجاد بانك اطلاعاتی از وضعیت پروژه ها، توجه به مطالعات شبكه های آبرسانی و خطوط انتقال، بهره برداری از تاسیسات موجود، اصلاح و بازسازی مخازن، افتتاح طرح های نیمه تمام و آبرسانی و اجرای فاضلاب به واحدهای مسكن مهر از مهمترین پروژه های شركت آبفای شهری كهگیلویه و بویراحمد در چند سال اخیر است.
صادق پور مهمترین مشكل شبكه های آب آشامیدنی كهگیلویه و بویراحمد را نبود مطالعه قبل از اجرا و غیراصولی و فنی نبودن آنها اعلام كرد و ابراز داشت: این امر موجب شده كه شبكه های توزیع آب در بسیاری از شهرهای استان بدون توجه به تقسیم بندی ناحیه های فشاری اجرا شوند كه ایجاد فشار در برخی نواحی و شكستگی دائم آنها را به دنبال دارد و در بعضی نقاط نیز با كمبود فشار مواجه هستیم./ب

برچسب ها: تولید ، آب ، آشامیدنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.