سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

افتتاح صندوق خريد تضميني زعفران در سه شهرستان شرق کشور

نماينده مردم خواف و رشتخوار در مجلس گفت :برای حمايت از کشاورزان زعفران کار خراسان رضوي، صندوق خريد تضميني زعفران در سه شهرستان شرق کشور افتتاح مي‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،محمود سلامي گفت: اين صندوق در شهرستان‌هاي تربت حيدريه، رشتخوار و خواف در حال راه اندازي است که با ايجاد اين صندوق دست دلالان از دخالت در قيمت زعفران توليدي اين شهرستان‌ها کوتاه خواهد شد.

وي با اشاره به توليد سالانه 80تن زعفران با کيفيت در شهرستان‌هاي تربت حيدريه، زاوه، مه‌ولات، خواف و رشتخوار،گفت: هر سال کشاورزان با کمبود و نوسانات قيمت پياز زعفران در بازار مواجه هستند، زيرا افراد سودجو در زمان‌هاي خاص اين محصول را در دست گرفته و به کشاورزان با قيمت‌هاي زياد مي‌فروشند.

عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: با توجه به جايگاه ارزنده زعفران در چرخه توسعه صادرات غير نفتي مي توانيم با برنامه ريزي صحيح در مورد اين محصول به اقتصاد کشور کمک کنيم.

وي گفت: در بررسي‌هاي انجام شده در ارتباط با کيفيت و کميت زعفران در شهرستان‌هاي رشتخوار و خواف احداث يک مرکز پژوهشي جامع جهت پژوهش توليد زعفران، فرآوري زعفران، اقتصاد و بازاريابي ضروري است./ب

برچسب ها: افتتاح ، صندوق ، خرید ، تضمینی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.