سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برومندي در نطق ميان‌دستور:

بيانات مقام معظم رهبري نصب العين همه مسئولين کشور باشد

نماينده مردم مرودشت،پاسارگاد و ارسنجان در نطق ميان دستور خود گفت: بيانات مقام معظم رهبري بايد نصب العين همه مسئولين کشور در جهت حفظ اسلام و انقلاب و خدمت حداکثري به مردم و ايجاد انسجام داخلي براي مقابله با توطئه هاي خارجي و ضد انقلاب باشد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران محمدمهدي برومندي نماينده مردم مرودشت،پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شوراي اسلامي در نطق ميان دستور خود در جلسه علني امروز بهارستان ضمن تبريک ولادت حضرت امام حسن عسگري(ع) گفت: ملت بزرگ ايران اسلامي همواره با حضور خود با صلابت خويش در همه عرصه هاي انقلاب اسلامي اثبات نموده اند که پشتيبان نظام اسلامي هستند لذا لازم مي دانم از حضور ارزشمند و باشکوه مردم ايران در راهپيمايي 22 بهمن که برگ زرين ديگري بر افتخارات نظام جمهوري اسلامي ايران افزود تشکر نماييم.
 
وي افزود: مقام معظم رهبري فرمودند اگر صد بار از حضور مردم در راهپيمايي 22 بهمن تشکر کنيم زياد نيست،ما مردم مي‌گوييم اگر هزاران بار خداي متعال را بخاطر چنين رهبر با کفايتي تشکر کنيم زياد نيست.
 
برومندي ادامه داد: پيام مهم اين حضور شکوهمند وفاداري مردم به نظام مقدس جمهوري اسلامي،تجديد بيعت با مقام معظم رهبري،پايداري و مقاومت و مقابله با استکبار جهاني و تحريم ها و عدم سازش و تسليم در مقابل استکبار جهاني و وحدت و همدلي در بين همه ارکان نظام،مسئولين و مردم بود.
 
نماينده مردم مرودشت،پاسارگاد و ارسنجان ادامه داد: مردم با حضور شکوهمند خود آمدند تا بگويند ترور شخصيت‌هاي نظام،جنگ ويرانگر هشت ساله،مورد هدف قرار گرفتن هواپيماي مسافربري،ترور اساتيد و دانشمندان هسته‌اي،حمايت از فتنه 88 و تحريم‌هاي طاقت فرسا هيچ خللي در اراده اين ملت ايجاد نخواهد کرد بلکه مصمم تر از گذشته در مقابل استکبار جهاني آمريکا و صهيونيسم بين‌الملل خواهيم ايستاد.
 
برومندي در ادامه به فرمايشات ارزشمند مقام معظم رهبري در جمع مردم آذربايجان اشاره کرد و اظهار داشت: بيانات مقام معظم رهبري بسيار مهم و ارزشمند بود که بايد نصب‌العين همه مسئولين کشور در جهت حفظ اسلام و انقلاب و خدمت حداکثري به مردم و ايجاد وحدت و انسجام داخلي براي مقابله با توطئه‌هاي خارجي و ضد انقلاب باشد.
 
وي تصريح کرد: در شرايط حساس کنوني که به برکت انقلاب اسلامي و خون شهداي عزيز شاهد توسعه و پيشرفت کشور هستيم،به حمد الهي در عرصه بين‌المللي و داخلي هر روز بر عزت و سربلندي اين ملت افزوده مي‌شود و به همين جهت دشمني‌هاي استکبار جهاني عليه ملت ايران افزوده شده است زيرا ملتي را که در گذشته به عنوان يک ملت مصرف کننده و در بند و اسير خود مي‌پنداشتند و با حکومت‌هاي دست نشانده منابع اين کشور را به غارت مي‌بردند، اينک علي‌رغم همه دشمني‌ها و تحريم‌ها،قدرت اول منطقه است،فضا را تسخير نموده است،دانش آموزان و دانشجويانش در اکثر المپيادهاي جهاني اول هستند،هواپيما مي‌سازند،جزو چند کشور داراي دانش هسته اي جهان است و از همه مهمتر الگوي همه کشورهاي جهان براي دستيابي به استقلال،آزادي و عدالت است و موج بيداري اسلامي در منطقه نتيجه انقلاب ماست و سياست‌هاي خاورميانه آمريکا در منطقه شکست خورده است.
 
برومندي تصريح کرد:  از به خاک و خون کشيدن مردم فلسطين و بحرين و عراق و افغانستان و حمايت از تروريست‌هاي القاعده و طالبان در سوريه در جهت حمايت از رژيم نامشروع و غاصب صهيونيستي و اشغالگر قدرس نتيجه‌اي نخواهد گرفت.
 
نماينده مردم مرودشت،پاسارگاد و ارسنجان همچنين اظهار داشت: نتيجه همراهي برخي از رهبران کشورهاي منطقه با آمريکا نتيجه جز عقب ماندگي اين کشورها،غارت منابع آنها و در نهايت سرافکندگي و بي‌آبرويي چيزي در بر نخواهد داشت،زيرا سرنوشت صدام،قذافي،مبارک و بن‌علي بر همگان آشکار شده است.
 
برومندي در ادامه نطق خود خطاب به رئيس جمهور گفت: ضمن تقدير از زحمات جنابعالي بيکاري و گراني دو مشکل اساسي اين کشور است در هر خانواده اي يک يا چند جوان تحصيل کرده بيکار وجود دارد که يکي از راهکارهاي برون رفت از اين مشکل اساسي جامعه در جهت ايجاد اشتغال،سرمايه گذاري در مناطق مختلف کشور،حمايت از توليد ملي و کار و سرمايه داخلي و توسعه صنعتي به ويژه در شهرستان ها و مناطق محروم و با در نظر گرفتن ظرفيت هاي مختلف کشور ضروري است.
 
وي ادامه داد: ايجاد امکانات و تسهيلات براي اشتغال جوانان نبايد فراموش شود،يش از 60 درصد کشور کمتر از 30 سال سن دارند و به نسل جوان به عنوان يک سرمايه بايد توجه کرد،گراني و بيکاري بايد کنترل شود.
 
نماينده مردم مرودشت،ارسنجان و پاسارگاد با بيان اينکه بسياري از مشکلات موجود،به ويژه گراني ماه هاي اخير مشکلات مديريتي است اظهار داشت: به طور مثال گوشت در داخل اين کشور توليد مي شود،هم توليد کننده و هم مصرف کننده متضرراند و واسطه ها سودهاي هنگفت به جيب مي زنند،به دليل عدم ثبات قيمت کالا و ارز در بازار زندگي مردم و حتي سرمايه گذاري با مشکلات جدي مواجه است،مردم از عدم نظارت بر قيمت ها بسيار ناراحت و گله‌منداند،هزينه‌هاي توليد در واحدهاي توليدي به دليل عدم ثبات در بازار غير قابل پيش بيني و به توليد لطمه زده است.
 
برومندي با بيان اينکه چرا دولت در پرداخت يارانه‌هاي توليدي اقدام نمي‌نمايد تصريح کرد: اين امر مشکلات جدي براي توليد کنندگان ايجاد نموده است.
 
وي در ادامه به جايگاه استان فارس اشاره کرد و گفت: در خصوص اهميت و جايگاه استان فارس به دو جمله گوهربار مقام معظم رهبري اشاره مي‌کنم،معظم‌له فرمودند: فارس بعد از مشهد و قم سومين حرم اهل بيت است و همچنين فرمودند فارس به لحاظ نيروي انساني در قله است.
 
نماينده مردم مرودشت،پاسارگاد و ارسنجان ادامه داد: استان فارس با تقديم 14 هزار و 600 شهيد گلگون کفن نقش اساسي در پيروزي انقلاب داشته و پايتخت فرهنگي ايران است ضمن آنکه 15 درصد غذاي کشور را تامين مي کند.
 
وي ادامه داد: 27 درصد مراکز تاريخي،مذهبي و گردشگري کشور در فارس است اما متأسفانه اينکه بالاترين ضريب بيکاري کشور را به خود اختصاص داده است،سهم ناچيزي از صنعت کشور و پايين ترين سرانه فضاي ورزشي کشور را دارد،بسياري از صنايع استان تعطيل شده،زيرساخت‌هاي راه آهن ضعيف است،خشکسالي رمق کشاورزان را گرفته و منابع آب زيرزميني استان که امنيت غذايي کشور را تأمين مي کند به تحليل رفته،قيمت غير کارشناسي گندم فشارهاي فراواني به کشاورزان وارد کرده ضمن آنکه بيمه هاي کشاورزي نيز پرداخت نشده است.
 
برومندي با بيان اينکه اغلب مصوبات سفر رئيس جمهور به اين استان تحقق نيافتاده است تصريح کرد: لازم است از ظرفيت هاي انساني براي اداره استان استفاده شود،علي رغم اينکه استان فارس تنها استاني است که طرح پزشک خانواده را اجرا کرده اين موضوع موجب نارضايتي شديد مردم به ويژه در روستاها شده چرا که اعتبار لازم براي اجراي طرح اختصاص داده نشده،همچنين سهم استان در پروژه هاي مهر ماندگار بسيار ناچيز است و درآمد سرانه مردم استان فارس بسيار کمتر از ميانگين متوسط کشور است.

برومندي در خاتمه ابراز اميدواري کرد: انتظار داريم اين مطالبات به حق مردم فارس در بودجه کل کشور مدنظر قرار گيرد.
 
انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.