سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

سرکنسول عراق با استاندار کرمانشاه دیدار کردند

سركنسول جديد عراق در كرمانشاه با مهندس سيد دادوش هاشمي استاندار كرمانشاه ديدار کرد و به گفتگو نشست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

سید دادوش هاشمي در اين ديدار با تبريك به سركنسول جديد عراق در كرمانشاه گفت: دو كشور ايران و عراق داراي مشتركات زيادي هستند و استان كرمانشاه به جهت نزديكي و هم مرز بودن با كشور عراق داراي وجه تشابه بسياري با استان هاي مرزي عراق است.

وي با اشاره قدرت و اقتدار امروز ايران اسلامي اظهار داشت: ايران اسلامي امروز با اتكاء به دين مبين اسلام در عرصه هاي مختلفي به دستاوردهاي عظيمي دست پيدا كرده كه تمامي اين دستاوردها به جهت رهنمودهاي ولي فقيه و خلاقيت و ابتكار جوانان كشور حاصل شده است.

استاندار كرمانشاه گفت: توسعه صادرات كرمانشاه و شرايط بسيار مساعد در كشور و استان جهت برآورده نمودن نيازهاي اساسي كشور عراق وجود دارد و جمهوري اسلامي ايران قادر است در تمامي بخش ها و نيازهاي كشور عراق تاثيرگذار باشد و در اين راستا استان كرمانشاه با توجه به امكانات و ظرفيت هاي خاص و همچنين ظرفیت هاي تجاري خود دروازه ورود كالاهاي ايران به عراق است.

استاندار كرمانشاه با اشاره به زمينه هاي مناسب در استان براي بازديد مردم عراق از استان كرمانشاه تصريح كرد: استان كرمانشاه با توجه به اين شرايط لازم مكان مناسبي براي پذيراي مردم عراق است كه در اين رهگذر ارتباطات و زمينه هاي ارتباطي كرمانشاه با استان هاي مختلف عراق بيش از پيش گسترش پيدا خواهد كرد و وجود امكانات و خدمات بهداشتي و درماني كرمانشاه را از ظرفيت هاي بسيار مناسب ديگر استان جهت ارائه خدمات به بيماران عراقي برشمرد و گفت: بيماران عراقي مي توانند از خدمات پزشكي و درماني استان استفاده نمايند و كرمانشاه داراي بهترين و برترين متخصصين پزشكي است.

مهندس هاشمي با اشاره به اقدامات صورت گرفته بين استان هاي كرمانشاه و ديالي عراق جهت بازگشايي بازارچه تيله كوه، از سركنسول عراق در كرمانشاه خواست كه تلاش خود را براي بازگشايي هر چه سريعتر اين بازارچه بكار گيرد

استاندار كرمانشاه در پايان سخنان خود خاطرنشان ساخت: استان كرمانشاه از متنوع ترين استان هاي كشور از لحاظ گوناگون بويژه شرايط آب و هوايي، آثارباستاني، ميراث فرهنگي، گردشگري، تجاري و اقتصادي مي باشد كه توسعه بيش از پيش استان هاي مختلف عراق با كرمانشاه به سود دو طرف خواهد بود.

در اين جلسه سركنسول جديد عراق در كرمانشاه نيز با ابراز خرسندي از ايجاد فرصت فراهم آمده براي افزايش سطح همكاري و ارتباطات گفت: ما به ظرفيت هاي بالقوه جمهوري اسلامي ايران به ويژه استان كرمانشاه آشنايي داريم و خواستار افزايش سطح همكاري ها با استان كرمانشاه هستيم.

وي افزود: بدون ترديد افزايش سطح همكاري با كشور ايران برخلاف خواست و نظر آمريكا است لذا ما با توجه به اشتراكات موجود بين دو كشور از هر اقدامي جهت كمك به سطح روابط استفاده خواهيم كرد.

سرکنسول جدید عراق در کرمانشاه بيان داشت: خوشبختانه استان كرمانشاه طي سال هاي گذشته با روند روبه رشد توسعه و شكوفايي همراه بوده كه اين موضوع براي ما جاي خوشحالي و خرسندي دارد.

وي گفت: ما از هرگونه سرمايه گذاري شركت هاي ايراني در عراق و همچنين ايجاد بسترهاي لازم براي گسترش سطح همكاري ها و روابط بين دو كشور به خصوص كرمانشاه با استان هاي خود حمايت و پشتيباني مي كنيم. /ب

برچسب ها: دیدار ، عراق ، کرمانشاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.