سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتصاب روزنامه نگاران يوناني در اعتراض به طرح رياضت اقتصادي

روزنامه نگاران يوناني اعلام كرده اند كه در اعتراض به فشار وارده بدليل اجراي طرح رياضت اقتصادي از سوي دولت يونان و كاهش درآمد ها به نشانه اعتراض بمدت 24 ساعت دست از كار خواهند كشيد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، روزنامه نگاران يوناني و فعالان رسانه اي آن كشور همچنين افزوده اند كه از ساعت 6 بعداز ظهر امروز در ايستگاههاي راديويي و تلويزيوني يونان دست از كار خواهند كشيد و به مدت 24 ساعت برنامه راديويي و تلويزيوني اي در آن كشور پخش نخواهد شد.
اعتصاب روزنامه نگاران و خبرنگاران يوناني با سفر 6 ساعته "فرانسوا اولاند" رئيس جمهور فرانسه از آتن صورت مي گيرد. عليرغم آنكه يك دادگاه در يونان حكم داده بود كه اعتصاب كاركنان تلويزيون دولتي آن كشور اقدامي غير قانوني است، كارمندان راديو و تلويزيون بخش دولتي يونان نيز دست به اعتصاب زده اند و اين بدان معناست كه سفر اولاند به يونان از سوي رسانه هاي يوناني پوشش زنده داده نمي شود.
"سيموس كديكوگلو" سخنگوي دولت يونان حزب چپگراي "سيريزا" را متهم به تحريك كاركنان دولت به اعتصاب كرده و اظهار داشته كه اين مسئله به "سكوت خبري" در جريان ديدار اولاند از يونان خواهد انجاميد. روزنامه نگاران يوناني در اعتراض به كاهش دستمزدها و لغو حقوق و مزاياي بازنشستگي دست به اين اعتصاب زده اند. بسياري از روزنامه نگاران و فعالان رسانه اي بخش خصوصي يونان نيز ماههاست كه حقوق خود را دريافت نكرده اند .





برچسب ها: بین الملل ، یونان ، اعتصاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.