سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختلال افسردگی اساسی؛

شایعترین تشخیص روانپزشکی در بیماران با آسیب طناب نخاعی

اختلال افسردگی اساسی از شایع ترین تشخیص های روانپزشکی در بیماران با آسیب طناب نخاعی است که مشخصه آن بی علاقگی به هر نوع فعالیت و لذت روزمره است.

پرستو ویسی، کارشناس ارشد پرستاری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  اختلال افسردگی اساسی یکی از شایع ترین تشخیص های روانپزشکی در بیماران با آسیب طناب نخاعی است که مشخصه آن خلق افسرده و با آسیب طناب نخاعی است که مشخصه آن خلق افسرده و با احساس غمگینی و بی علاقگی به هر نوع فعالیت و لذت روزمره مشخص می شود.

وی گفت: بیماری های جسمی مزمن مانند آسیب طناب نخاعی توانایی ها و قدرت جسمانی و عملکردی فرد را دچار اختلال می کند و بدین طریق برای بیمار وضعیت ناامید کننده ای را به وجود می آورد که منجر به کاهش اعتماد به نفس در فرد می شود.

ویسی تصریح کرد: از آن جا که بیمار در مدت بیماری جسمی خود نمی تواند کارایی های همیشگی جسمانی خود را داشته باشد و او را با استرس و بحران روانی مواجه می سازد.

این کارشناس ارشد پرستاری عنوان کرد: باید روی مراقبت های روان در بیماران افسرده ای که در 6 ماه اول پس از آسیب طناب نخاعی قرار دارند، بیشتر تاکید و پیگیری کرد./ح
برچسب ها: افسردگی ، نخاع ، روانپزشک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.