سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهمترين عناوين بين الملل

مهمترين عناوين بين الملل در روزي که گذشت :

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،
هزاران ونزوئلايي با حضور در خيابانهاي شهرهاي مختلف اين کشور بازگشت هوگو چاوز رئيس جمهوري اين کشور از کوبا را جشن گرفتند.
در گزارشي كه تحت عنوان "رويكرد جديد سياست خارجي دولت روسيه" در سايت وزارت امور خارجه ان كشور منتشر شده است دولت روسيه اظهار داشته كه به "مذاكرات متقابل و سودمند سياسي با اتحاديه اروپا ادامه خواهد داد و اين گفتگوها با تمركز بر مسائل جاري در دستور كار سياست خارجي دولت روسيه قرار خواهند گرفت."
خبرگزاري "اهرام آنلاين" در گزارش روز گذشته خود ضمن اذعان به پيشرفت هاي كشورمان در عرصه فناوري هاي فضائي اظهار داشته كه پژوهشگران دانشگاه "امير كبيرگ تهران اعلام كرده اند كه به زودي از آخرين دستاوردهاي جمهوري اسلامي ايران در عرصه فضائي پرده برداري خواهند نمود.
روزنامه الوطن عربستان از خروج قريب الوقوع ديكتاتور سابق يمن از خاك اين كشور خبر داد.
خبرگزاري يوكوف روسيه از گفتگوي تلفني ولاديمير پوتين رئيس جمهور اين كشور با باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا درخصوص بحران سوريه خبر داد.
"وياچسلاو دزيركالن" رئيس سرويس همكاري هاي نظامي – دفاعي روسيه اظهار داشته كه دولت روسيه به ادامه تعهدات خود در مورد همكاري هاي نظامي – فني با دولت سوريه ادامه خواهد داد.
"توماس اردبرينك" كه در كنفرانس اخير "هاليووديسم" در تهران شركت كرده بود، در مقاله كه اخيرا در روزنامه "نيويورك تايمز" منتشر نموده به موفقيت اين كنفرانس اذعان كرده است.
لوان جاگاريان سفير روسيه در ايران از افزايش همكاري هاي ايران وكشورش در زمينه هاي نظامي وفناوري خبر داد.
روزنامه "القدس العربي" گزارش داده كه "بشار اسد" رئيس جمهوري سوريه در ديدار با هيئتي از نمايندگان اردن در دمشق اظهار داشته كه انتقال قدرت در سوريه از طريق قانوني و پس از برگزاري انتخابات رياست جمهوري در سال آينده ميلادي انجام خواهد شد.
رسانه هاي رژيم صهيونيستي از به بن بست رسيدن تلاش هاي بنيامين نتانياهو نخست وزير اين رژيم براي تشكيل كابينه جديد خبر دادند.
روزنامه تایمز در گزارشی با موضوع ثروت و دارایی های ديکتاتور مخلوع تونس، فرانسه را متهم به مشارکت در خروج غیرقانونی دارایی های بن علی کرد که اکنون آن ها را در عربستان صرف خوشگذرانی کرده است.
مسلحین فرقه النصره با نفوذ از داخل سوریه به منطقه قوسویا قصد داشتند خالد جبریل مسئول مرکز امنیتی و نظامی جبهه ملی آزادی بخش فلسطین را ترور کنند که غیبت خالد جبریل و مقاومت رزمندگان جبهه ملی مانع تحقق هدف تروریست ها شد.
سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: آمریکا در رتبه 28 از 38 کشوی قرار دارد که به کودکان در سنین قبل از تحصیل برنامه های پیشرفته برای رشد استعدادهای فکری ارائه می دهند.
آتش رياضت اقتصادي زن اسپانيايي را سوزاند!
يک زن اسپانيايي در اعتراض به سياست هاي بانکي اسپانيا و در حاليکه فرياد مي‌زد همه چيز را از من گرفتيد، خود را به شيوه بوعزيزي آتش زد.
جماعت علمای عراق با صدور بیانیه‌ای از تظاهرات‌کنندگان خواست با به آتش کشیدن پرچم‌های القاعده و بعثی‌ها از آنها برائت جویند.
دبيرکل جمعيت دموکراتيک الوحدوي بحرين در منامه، ادعاي رژيم آل خليفه در مورد کشف شبکه هاي تروريستي در اين کشور را فريبکارانه و براي خارج شدن از زير فشارهاي داخلي و خارجي دانست.
رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته به پاس حمایت های همه جانبه آمریکا از این رژیم به باراک اوباما نشان افتخار اعطا کند.
رسانه هاي مصري از ارجاع پرونده احمد شفيق آخرين نخست وزير رژيم مبارك وسه تن از دخترانش به دادگاه جنايان قاهره خبر دادند.
شخصيت هاي سياسي مصر سفر بسيار محرمانه هيئت رژيم صهيونيستي به اين کشور و ديدار اعضاي اين هيات با مسئولان اطلاعاتي و امنيتي مصر را محکوم کردند.
"استفان لندمن" نويسنده و تحليلگر آمريكايي منتقد سياست هاي واشنگتن در مقاله جديد خود تحت عنوان "در دور دوم رياست جمهوري اوباما بشريت امكان بقا ندارد" به تلاش هاي غرب براي تحت انقياد درآوردن ملت هاي مستقل اشاره مي كند و اذعان مي كند كه ملت ايران ملتي "مستقل" بوده و اين گونه نيز باقي خواهد ماند.
در انفجار خودروي بمب گذاري شده در منطقه "جديد الفضل" در ريف دمشق 2 نفر کشته و تعدادي مجروح شدند.
نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر مذاکره غیر مستقیم هیاتی از این جنبش با هیات امنیتی "اسرائیلی" تحت نظارت مصر را تکذیب کرد و آن را دروغ محض خواند و گفت که طرف اسرائیلی دست به این دروغ پردازی می زند.
هشتصد اسیر فلسطینی به منظور اعلام همبستگی با اسیران فلسطینی اعتصاب غذا کرده در زندانهای رژیم صهیونیستی ؛ اعتصاب غذا کردند .
وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد ناتو موافقت کرد مسئله استقرار سپر موشکی آمریکا در اروپا در چارچوب روابط مسکو و واشنگتن حل و فصل شود.
اعتصاب کارکنان شرکت هواپيمايي ايبريا اسپانيا روز سه شنبه سبب لغو شدن دست‌کم دويست و سي و دو پرواز در دومين روز از اين اعتصاب پنج روزه شد.
سناء سعید نویسنده و روزنامه نگار مصری با اشاره به سیاست های خصمانه قطر علیه دولت های عربی، کمک این کشور به تروریست های سوریه و تلاش برای اعزام نیرو به آنجا را اقداماتی ضد عربیت و در راستای اهداف آمریکایی-صهیونیستی توصیف کرده است
رندی شکسپیر فعال انگلیسی در زمینه حقوق بشر ضمن تاکید بر اینکه واشنگتن، تلاآویو، و ریاض مراکز اصلی تروریسم جهانی هستند برگزاری همایش ضد تروریسم به میزبانی آل سعود را مضحکه و لطیفه توصیف کرد.
تونل‌هاي واقع در مرز مصر و نوار غزه تنها راه فلسطينيان براي مقابله با محاصره است و پر کردن تونلها با آب از جانب مصر ناخرسندي فلسطينيان را در پي داشته است.
فعالان مخالف با اقدامات رياضتي در اتحاديه اروپا مي گويند کاهش بودجه اين اتحاديه باعث افزايش نابرابري هاي اقتصادي مي شود.
پنج تا هفت گردشگر فرانسوي در کامرون ربوده شدند .
وزارت دفاع فرانسه اعلام کرد بيش از پنج هزار نظامي آفريقايي در مالي مستقر شده اند و اين در حالي است که عمليات تحت فرماندهي فرانسه و نيروهاي مالي براي تامين امنيت شمال شرقي اين کشور و منهدم کردن گروه هاي افراطي ادامه دارد.
دو هواپيماي حامل کمک هاي انساني روسيه به مردم سوريه بعد از ظهر امروز وارد فرودگاه لاذقيه واقع در شمال غرب اين کشور شدند .


برچسب ها: بین الملل ، عناوین ، خبر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.