سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اذعان "نيويورك تايمز به موفقيت كنفرانس "هاليووديسم" در تهران

"توماس اردبرينك" كه در كنفرانس اخير "هاليووديسم" در تهران شركت كرده بود، در مقاله كه اخيرا در روزنامه "نيويورك تايمز" منتشر نموده به موفقيت اين كنفرانس اذعان كرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نيويورك تايمز، وي با اشاره به فيلم ضد ايراني "آرگو" مي نويسد "پس از آنكه بخشي از فيم ضد ايراني "آرگو" در اين كنفرانس به نمايش درآمد يكي از شركت كنندگان در كنفرانس مصاحبه كردم. وي فيلم آرگو را فيلمي "ضد اسلامي و ضد ايراني" خواند و اظهار داشت كه اين فيلم تصويري مخدوش از ايرانيان و واقعه تسخير لانه جاسوسي آمريكا در سال 1357 ارائه كرده است." 

وي در ادامه مي افزايد "اين شركت كننده اظهار داشت كه فيلم آرگو سعي داشته تا از ايرانيان تصوير انسانهايي نادان و خشن به نمايش گذارد. وي همچين خاطر نشان ساخت كه هاليوود يك صنعت معمولي نيست بلكه اشاعه دهنده توطئه هاي كاپيتاليسم و صهيونيسم است. ما بايستي به فيلم هاي ضد ايراني ديگر ساخته شده از سوي هاليوود نيز اعتراض كنيم." 

نويسنده در ادامه به موفقيت آميز بودن كنفرانس "هاليووديسم" اذعان مي كند و مي افزايد "130 شركت كننده خارجي در اين كنفرانس حضور داشتند. اين كنفرانس اظهار داشته كه آمريكا از طريق هاليوود ايدئولوژي خود را ترويج مي كند و به همين دليل اين كنفرانس هاليووديسم نام گرفته است." 

وي در ادامه به شگفت زدگي شركت كنندگان آمريكائي از سلامت اخلاقي موجود در فيلم هاي ايراني مي پردازد و مي نويسد "اي. مايكل جونز يكي از شركت كنندگان در اين كنفرانس كه سردبير نشريه اي مسيحي بنام "جنگ فرهنگ ها" در آمريكاست اظهار داشت كه از وجود سلامت اخلاقي در فيلم هاي ايراني و فقدان تصاوير مستهجن در آن فيلم ها شگفت زده شده است. وي در اين باره گفت "عدم وجود صحنه هاي مستجهن و مبتذل در فيلم هاي ايراني بسيار خوب است. ايران من را با اين مسئله تحت تاثير قرار داده است." 

وي در ادامه مي افزايد "از جمله شركت كنندگان ديگر در اين كنفرانس نيز "مايك گراول" سناتور دموكرات پيشين ايالت آلاباماي آمريكا بود كه اظهار داشت هاليوود با ارائه تصويري مخدوش از ايران سعي دارد تا مخاطبان خود را شست و شوي مغزي كند." 

اردبرينك در ادامه به حضور "نادر طالب زاده" فيلمساز ايراني در كنفرانس هاليووديسم اشاره مي كند و مي افزايد "نادر طالب زاده يكي از فيلمسازان ايراني كه در آمريكا هم زندگي كرده است و هم اكنون مجري برنامه "راز" در شبكه چهار سيماي جمهوري اسلامي ايران است در اين كنفرانس شركت نموده بود و اظهار داشت كه هاليوود سعي دارد تا از همه چيز تصويري مخدوش به نمايش گذارد. وي در ادامه با اشاره به منفي بودن فيلم آرگو افزود كه هدف از ساخت اين فيلم در راستاي برنامه بلند مدت و پرسابقه آمريكا در دشمني با ملت ايران بوده است. آرگو تنها باعث شديدتر شدن زخم هاي ميان ايران و آمريكا در اذهان ايرانيان شد. اين فيلم يك فيلم تصادفي نبوده و با هدف ساخته شده است." 
نويسنده در ادامه به حضور دكتر "حسن عباسي" در اين كنفرانس اشاره مي كند و مي نويسد "دكتر عباسي در ايران بعنوان يك استراتژيست سياسي شناخته مي شود و در خارج از ايران نيز بدليل تحليل هايش در مورد فيلم هاي هاليوودي شناخته شده است. دكتر عباسي در حاشيه اين نشست اظهار داشت كه هاليوود از طريق كارتون هاي خود نيز در تلاش است تا فرهنگ غربي مدنظرش را ترويج دهد." 

وي در ادامه مي افزايد "محمد حسيني وزير ارشاد ايران نيز تاكيد كرد كه هاليووديسم با تكيه بر افكار مبتذل و متسهجن جنسي كار خود را ادامه مي دهد." وي در ادامه به توصيف حال و هواي حاكم بر اين كنفرانس مي پردازد و مي افزايد "دختراني نيز با پوشش اسلامي چادر در اين مراسم به سرودخواني به زبان انگليسي پرداختند. البته آنان در همخواني با پسران اين سرودها را خواندند. نادر طالب زاده در ادامه اين كنفرانس خاطر نشان ساخت كه ما مي خواهيم تصوير از جمهوري اسلامي ايران را به جانيان عرضه نماييم. مي خواهيم نشان دهيم كه باب بحث و گفتگو در ايران باز است." 

وي در ادامه مي افزايد " در اين كنفرانس "فرانكلين لمب" پژوهشگر آمريكائي و حامي حقوق فلسطينيان نيز حضور داشت كه و از نقش مخرب هاليوود بر اذهان عمومي سخن گفت. همچنين "عبدالعليم موسي" فعال مسلمان كه از ايالت شيكاگوي آمريكا به كنفرانس هاليووديسم در تهران آمده بود نيز تاكيد كرد كه شبكه هاي تلويزيوني ماهواره اي غربي عليه ارزشهاي غربي به تبليغ مي پردازند و وي از آنها تحت عنوان "تهاجم فرهنگي" موجود در فيلم هاي غربي ياد كرد." 

وي در پايان گزارش اش مي نويسد "طالب زاده در پايان اين كنفرانس خاطر نشان ساخت كه ما بايستي در جهت روشن نمودن افكار غربي ها و بيدار نمودن آنان و نشان دادن حقائق به آنها گام برداريم." 


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.