سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایران به رکورد کاهش کشته ها در میانگین جهانی می رسد

رئیس پلیس راهور ناجا از کاهش 7 درصدی کشته ها در تصادفات جاده ای به نسبت سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  سردار مومني در میان خبرنگاران  گفت: همه ی کشورها از تجربیات موجود استفاده می کنند که در همین راستا از جدیدترین فناوری ها در مرکز کنترل ترافیک راهور استفاده شده است و آموزش  همگانی در دنیا را می توانیم انتقال دهیم.
وی در ادامه بیان کرد: در سال 85 بیست و هشت هزار نفر در تصادفات جاده ای جان خود را از دست دادند که با اقدامات صورت گرفته در پایان سال 90 از 28 هزار رسید به 20 هزار در سال 90 و شاخص معتبر در جهان به این صورت است که به ازای هر ده هزار وسیله نقلیه  با یک کشته است اما ما در سال 85 از هر ده هزار وسیله نقلیه بیست سه کشته داشته ایم که در سال 90 به 1/8  رسیدیم.
 سردار مومنی اظهار داشت: میانگین کشته ها در دنیا هفت و نیم  از ده هزار وسیله نقلیه است  که کشور ما به میانگین  هشت  و نیم رسیده و در ادامه از میانگین دنیا که هفت و نیم است به پایین تر خواهیم رسید در ضمن در نه ماه نخست سال جاری هفت درصد کشته در تصادفات به نسبت سال گذشته کاهش یافته است.
وی در خاتمه اذعان کرد: از همه ی رسانه ها و مردم و دستگاه ها سپاسگزاری  که با  اطلاع رسانی  منجر به کاهش سوانح در کشور شده اند.
در ادامه این نشست نماینده  بهداشت جهانی افزود: اینجانب با دعوت سردار مومنی به اینجا آمدم و طبق بازدید که از مرکز کنترل ترافیک راهور کشور ایران داشتم با پیشرفت پلیس راهور این کشور از نزدیک آشنا شدم  و از نظر من در این مرکز از تجهیزات عالی و پیشرفته ترین فناوری ها در نیروی انسانی استفاده شده است و همچین تجهیزات هوشمندی را در هیچ کشور دیگری مشاهده نکردم.
جیهان تاویلا، در خاتمه بیان نمود: در ابتدا که واحد مرکز کنترل ترافیک شده ام این مرکز را ساده پنداشتم اما پس از بازدید از این مرکز دیدم که مرکز نه تنها ساده  نیست بلکه مرکز پیچیده ای است و من تحت تاثیر این مرکز قرار گرفته ام ./ف

برچسب ها: ایران ، کشته ها ، کاهش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.