سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اذعان "اهرام آنلاين" به هراس غرب از پيشرفت هاي فضايي کشورمان؛

پيشرفت‌هاي فضايي ايران غرب را به هراس انداخته است

خبرگزاري "اهرام آنلاين" در گزارش روز گذشته خود ضمن اذعان به پيشرفت هاي كشورمان در عرصه فناوري هاي فضائي اظهار داشته كه پژوهشگران دانشگاه "امير كبيرگ تهران اعلام كرده اند كه به زودي از آخرين دستاوردهاي جمهوري اسلامي ايران در عرصه فضائي پرده برداري خواهند نمود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اهرام آنلاين، اين خبرگزاري مصري در ادامه افزوده است كه "پژوهشگران دانشگاه اميركبير تهران از رونمايي از دو دستاورد اخير جمهوري اسلامي ايران در عرصه فناوري هاي فضائي خبر داده اند. پيشرفت هاي مربوط به حوزه هاي آيروديناميك و مديريت حمل و نقل هوايي از جمله مسائلي بودند كه در دوازدهمين نشست انجمن هوافضاي ايران مطرح شدند."  

اين خبرگزاري در ادامه مي افزايد "پيش از اين نيز سردار احمد وحيدي در روز 28 ژانويه اعلام كرده بود كه موفقيت جمهوري اسلامي ايران در اعزام موجود زنده به فضا مسير آن كشور در اعزام انسان به فضا تا سال 2020 را هموار خواهد ساخت."

وي در ادامه افزوده بود "اين موفقيت نخستين گام برداشته شده از سوي ايران است تا پس از آن بتوانيم انسان فضانورد را به فضا اعزام نماييم."

اهرام آنلاين در ادامه خاطر نشان مي سازد كه "محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران نيز پيش تر اعلام كرده بود كه حاضر است نخستين انساني باشد كه بعنوان فضانورد به فضا سفر خواهد كرد." 

اين خبرگزاري همچنين به رونمايي از ماهواره هاي ايراني "ناهيد" و "زهره" اشاره كرده است و مي افزايد "ماهواره رصد كننده ناهيد مجهز به پنل خورشيدي است و مي تواند در ارتفاع 250 و 370 كيلومتري مدار زمين قرار گيرد. ايران سه ماهواره كوچك ديگر را نيز از سال 2009 ميلادي در مدار زمين قرار داده است. همچنين ماهواره زهره نيز كه يك ماهواره ارتباطي است مي تواند در ارتفاع 36.000 كيلومتري مدار زمين قرار گيرد با اين حال زمان دقيق پرتاب اين ماهواره هنوز اعلام نشده است." 

"اهرام آنلاين" در ادامه به هراس غرب از پيشرفت هاي جمهوري اسلامي ايران در عرصه فناوري فضائي اشاره مي كند مي نويسد "برنامه فضائي ايران هراس زيادي را در ميان دولتهاي غربي ايجاد كرده است. آنان از پيشرفت هاي هسته اي جمهوري اسلامي ايران نيز بيمناكند و به همين خاطر از سال 2007 ميلادي تحريم هاي ضد ايراني را با هدف جلوگيري از پيشرفت ايران عليه ان كشور وضع كرده اند." 

برچسب ها: ایران ، هراس ، فضایی ، غرب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.