سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شوک از نوع گرگانی

تیم بسکتبال شهرداری گرگان با رسیدن به مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ نتیجه ای برای ثبت در تاریخ این شهر به دست اورد ، تیم البدر کنگ نیز شگفتی شب دوم پلی آف را با شکست پتروشیمی تکمیل کرد.

    به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم شهرداری گرگان با رسیدن به مرحله پلی آف لیگ هم از نوار برد خارج نشده و با همین پیروزی های پیاپی به نیمه نهایی رسید.
بازیکنان گرگان شروع خوبی برابر زنجان داشتند اما در پایان کوارتر اول تیم میزبان با نتیجه 27 بر 20 برنده شد. اختلاف دو تیم در کوارتر دوم تا 13 امتیاز هم پیش رفت اما با تغییر دفاع گرگان تا اواخر کوارتر دوم فاصله به شش امتیاز کاهش یافت.
 بازی در وقت سوم مساوی پیش رفت و زنجان بار دیگر در کوارتر چهارم با 9 امتیاز بالا رفت. تا ثانیه های پایانی این اختلاف از بین رفته و دو تیم با نتیجه 74-74 در 50 ثانیه پایانی مساوی شدند. در این ثانیه ها با بازی پر استرس بازیکنان زنجان شرایط به نفع گرگانی ها پیش رفته و در نهایت با برد 77 بر 74 این تیم و شگفتی مرحله پلی آف به پایان رسید.
 الکسیف بازیکن خارجی گرگان با حضور دوباره در ترکیب کمک بزرگی برای تیمش بوده و 22 امتیاز و شش ریباند داشت. سینا هادیزاده با 10 امتیاز، مجتبی بنی عقیل با یازده امتیاز، بابک نظافت با 9 امتیاز و وارتان بیدروسیان با 13 امتیاز به برد تیمشان کمک کردند. در تیم زنجان هم دیه گو با 25 امتیاز و هشت ریباند و نیکولا با 24 امتیاز و شش ریباند برترینهای بازی بوده و کرم احمدیان هم 10 امتیاز به دست آورد.
** شگفتی دوم در ماهشهر
 تیم البدرکنگ که بیشتر در خانه برای حریفان دردسرساز می شد بعد از باخت خانگی روز اول، پتروشیمی را در ماهشهر شکست داد تا بار دیگر شگفتی این تیم با گرگان همزمان باشد. البدری ها در کوارتر اول با نتیجه 28 بر 25 برنده شدند اما در پایان نیمه اول پتروشیمی 53 بر 37 پیش افتاد. در ادامه بازیکنان جوان البدر به تدریج اختلاف را کم کرده و در حالی که چهار ثانیه مانده به پایان، بازی مساوی بود با یک گل ثانیه آخر نتیجه 97 بر 95 به سود البدر رقم خورد و سرنوشت تیم صعود کننده از سوی جنوب به بازی سوم کشیده شد. نکته جالب این بازی دفاع خوب البدری ها روی سانی بچیروویچ بود که علاوه بر کسب تنها 13 امتیاز درصد تاثیرگذاری بسیار پایینی ها در آمار داشت. محمدرضا خبازان با 18 امتیاز، حامد سهراب نژاد با 17 امتیاز و حامد آفاق با 16 امتیاز بهترینهای پتروشیمی در این بازی بودند و وحید اسلامی با 20 مسعود سلیمانی با 18 و امید دهقانیان با 17 امتیاز بهترینهای البدر به شمار می رفتند.
** ماهان آرامتر از همه به نیمه نهایی رسید
 تیم فولاد ماهان تنها تیمی بود که بدون حاشیه و دردسر در دو بازی حریف ماهشهری خود را شکست داده و به مرحله نیمه نهایی رسید. ماهانی ها سه کوارتر را با نتیجه 24 بر 16، 25 بر 19 و 24 بر 16 بردند و در کوارتر آخر 23-23 مساوی شدند. در نهایت هم نتیجه 96 بر 74 به سود ماهان رقم خورد. برخلاف تصور، اصغر کاردوست ملی پوش ماهان که در بازی قبل با شکستگی بینی مواجه شده بود در این دیدار به میدان رفت.  کریس ویلیامز با 23 امتیاز، پنج ریباند و پنج پاس گل بهترین بازیکن زمین بود و محمد کنه با 13 امتیاز و 13 ریباند و مهدی شیرچنگ با 18 امتیاز دیگر بازیکنان خوب ماهان در این دیدار بودند. یونس لاله زاده هم با 24 امتیاز و چهار ریباند برترین بازیکن ماهشهری ها بود.
گفتنی است آخرین تیم مرحله نیمه نهایی با دیدار تیم های البدر و پتروشیمی مشخص می شود که با توجه به تقاضای تیمها، بازی احتمالا یک روز زودتر و در روز چهارشنبه دوم اسفند برگزار می شود./ق
برچسب ها: شوک ، گرگانی ، بسکتبال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.